رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت :پادزهری برای قرص برنج وجود ندارد ومتاسفانه سال گذشته، 15 نفر در کرمان بر اثر استفاده از این محصول کشته شدند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حمیدرضا رشیدی نژاد 30 بهمن ماه در هشتاد و دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با حضور استاندار کرمان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، با اشاره به قضیه قرص برنج و خاصیت شدید کشندگی این محصول گفت: پادزهری برای قرص برنج وجود ندارد بنابراین این قرص به هیچ عنوان نباید در دسترس مردم قرار گیرد زیرا در مدت 10 دقیقه فرد استفاده کننده، دچار مرگ خواهد شد.
وی با بیان اینکه از سال 84 ممنوعیت نگهداری این محصول در سراسر کشور صادر شد، تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته، 15 نفر در کرمان در اثر استفاده از این محصول کشته شدند که از این لحاظ کرمان در رتبه های اول کشور قرار دارد که در این راستا اقدامات پیشگیرانه بسیاری از قبیل اطلاع رسانی، ممنوعیت فروش و ... را انجام داده ایم.
رشیدی نژاد با اشاره به مدیریت پسماند در مراکز درمانی اظهار کرد: در گذشته زباله های بیمارستانی به دلیل عدم امحاء موجب آلودگی سطح شهر کرمان می‌شد که ظرف 6 ماه تمامی بیمارستان های شهر کرمان و زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را موظف کردیم که امحاء زباله های را انجام دهند که خوشبختانه این کار به خوبی هم اکنون صورت می گیرد و دیگر خطری در این راستا وجود ندارد و بیمارستان های شهر کرمان دارای دستگاه های زباله سوز هستند.
رشیدی نژاد ادامه داد: روزانه 6 تن زباله از بیمارستان های کرمان تولید می شود که 60 درصد این زباله ها، به صورت ویژه (خونی) می باشند که آلودگی های فراوانی را می توانند ایجاد کنند، بنابراین زباله های مذکور توسط ماشین های مخصوص جمع آوری می شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه 500 کیلوگرم زباله نیز توسط مطب های پزشکی در سطح کرمان تولید می شود، افزود: به دلیل عدم به صرفه بودن جمع آوری این زباله ها، باید مکان و تدابیری برای جمع آوری این زباله ها تعیین شود.
وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ایام تعطیلات نوروز در جهت کنترل و نظارت بر سلامت مواد غذایی اظهار کرد: از 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه سال 97، بازرسی بهداشتی به ویژه در مراکز توزیع و دستفروش ها به صورت مداوم انجام خواهد گرفت ضمن آنکه کلیه مراکز بهداشت و درمان و داروخانه های شبانه روزی در این ایام فعال و بازرسان این دانشگاه نیز نظارت و بازرسی را به صورت مداوم انجام خواهند داد.
رشیدی نژاد با اشاره به پیوست های سلامت پروژه های استانی اظهار کرد: طبق مصوبه ابلاغ شده از وزارت بهداشت، باید طرح هایی که به نوعی در سلامت مردم نقش دارند و تاثیر گذار هستند، برای آنها پیوست سلامت تهیه شود که این موضوع شامل طرح های نیروگاهی، هسته ای، صنایع نفت و گاز، سنگین و کارخانجات ذوب و فولاد و ... می باشد.
در این جلسه و به دستور استاندار کرمان ممنوعیت خرید و فروش قرص برنج به همه دستگاه های اجرایی استان کرمان و اصناف صادر شد.
همچنین مقرر شد تهیه پیوست سلامت بدون مراجعه افراد به دانشگاه علوم پزشکی کرمان و توسط سازمان محیط زیست صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

تدوین سند توسعه سلامت استان کرمان تا سال ۱۴۰۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار