سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت :حذف آزمون های ورودی در پایه ی ابتدایی گام بزرگی در راستای ایجاد تحول مثبت در سیستم آموزش کشور است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد جواد احمدی در نشست خبری  امروز با اشاره به اینکه طرح حذف آزمون های ورودی به مدارس نمونه در پایه هفتم آخرین مراحل تصویب را سپری می کند و بعد از امضای رئیس جمهور به آموزش و پرورش استان ها ابلا غ می شود افزود : این طرح یکی از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین در سیستم آموزش کشور است و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکید زیادی بر اجرا و تنظیم آن داشته اند،حاصل تلاش عده ی زیادی از صاحب نظران و متخصصان در بحث آموزشی است .

وی ادامه داد: هدف اصلی حذف آزمون ها از پایه ی هفتم این است که دانش آموزان و اولیای آنها ازاضطراب و نگرانی رها شوند و دانش آموزان در دوران تحصیل ابتدایی که یکی از مهمترین دوران تحصیل به شمار می آید از لذت های دوران کودکی برخوردارشوندو با کاوش و جنب و جوش به شکوفایی استعداد های خود بپردازند.

سرپرست اداره کل آموزش پرورش و پرورش استان اصفهان افزود : آنچه در محتوای کتب درسی است بر مبنای فضای اجتماعی ، سیاسی و علمی و با مبانی فرهنگی و اعتقادی کشور با استفاده از تجارب آموزش و پرورش تطبیقی جهانی تهیه شده و برای رده های سنی مختلف به خصوص دانش آموزان ابتدایی کافی و نیازی به کلاس های اضافه نیست .

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر دغدغه ی اکثر خانواده ها شرکت دانش آموزان در کلاس های خصوصی برای پذیرفته شدن در آزمون های ورودی مدارس نمونه است افزود : تلاش وزارت آموزش و پرورش بر این است که اولیا بیشتر وقت خود را صرف بازی و تفریح دانش آموزان خود کنند.

وی تصریح کرد : در سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور هدف اصلی تبدیل مدارس از یک نظام آموزشی صفر به یک نهاد تربیتی و اجتماعی است.

به گفته ی سرپرست اداره آموزش پرورش و پرورش استان اصفهان شعار اصلی آموزش و پرورش در اجرای این طرح جداسازی ممنوع می باشد و این عمل در بیشتر کشور های پیشرفته ی دنیا همواره انجام شده و استعداد هر فرد با وجود خلقت و روحیات متفاوت خود در زمینه های گوناگون کشف می شود،این در حالیت که در آزمون ها فقط به بعد دانشی دانش آموزان توجه می شود.

محمد جواداحمدی گفت :در آموزش و پرورش باید ارزشیابی مبتنی بر یادگیری باشد اما آزمون های ورودی باعث می شودیادگیری برای ارزشیابی اتفاق بیفتند آن هم برای ارزشیابی که فقط هوش ریاضی افراد را می سنجد.

وی تصریح کرد :نخبه پروری در همه جای دنیا وجود دارد اما نخبه باید در جامعه رشد کند وبا نیاز های جامعه آشنا باشد ودر کنار افراد با توانمندی های مختلف فعالیت داشته باشد.

سرپرست اداره آموزش پرورش و پرورش استان اصفهان افزود :دراستان اصفهان 63 هزار دانش آموز در پایه هفتم در حال تحصیلند، که از این تعداد حدود هزار دانش آموزش در مدارس تیزهوشان و 5 هزار نفر در مدارس نمونه هستند.

احمدی ادامه داد : مشکلات زیادی در آموزش و پرورش استان وجود دارد تا حدی که برای تامین نیاز های دانش آموزان مدارش شبانه روزی از جمله تامین وعده های غذایی وتامین نیاز های ویژه دانش آموزان مدارس استثنایی و بعضی کلاس های پرجمعیت در مدارس دچار مشکل هستیم.

وی گفت : سهم آموزش و پرورش در کشور از سرانه ناخالص ملی 8/1 درصد است و این در حالیست که میانگین جهانی 6 درصد می باشد.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری سرپرست اداره آموزش پرورش و پرورش استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.