عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از پیگیری موضوع حقوق معوقه حق‌التدریس‌ها خبر داد.

پیگیر معوقات حق‌التدریسی‌ها هستیم/خلا در زیر ساخت‌ها برای حذف مدارس تیز هوشاناسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد جلسه امروز وزیر آموزش و پرورش با کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان به بیان نظرات خود درباره حذف آزمون تیزهوشان پرداختند و از مهمترین مواردی که به آن اشاره شد مسئله تقویت مدارس دولتی و مشورت با کمیسیون آموزش برای اجرای این طرح پیش از اعلام بود البته به موضوع پرداخت معوقات حق‌التدریسی‌ها هم اشاره شد.

 وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت معوقات حق‌التدریسی‌ها توضیحاتی داد و با توجه به این توضیحات بخش اعظم معوقات پرداخت شده است و مابقی هم طبق وعده داده شدن پرداخت خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پیگیر حق و حقوق معلمان حق‌التدریس هستیم، عنوان کرد: اگر وعده آموزش و پرورش نسبت به پرداخت حق‌التدریس معلمان عملی نشود، هفته آینده در جلسات مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا آموزش و پرورش پاسخگوی آن باشد.

  ضرورت تقویت مدارس دولتی

عباسی درباره تعطیلی مدارس تیز هوشان و تصمیم اخیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به توضیحاتی که وزیر آموزش و پرورش داد مدارس تیز هوشان حذف نمی‌شوند و در دوره دوم همچنان به قوت خود باقی است و تغییراتی در سازوکار جذب دانش‌آموزان تیز هوش داریم که طرح شهاب برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 وی تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش تصمیمی برای حذف مدارس تیز هوشان داشته باشد باید سازوکارهای اجرای طرح شهاب و توانمند سازی معلمان در دستور کار قرار گیرد تا طرح در نظر گرفته شده به ثمر برسد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس زیر ساخت‌های لازم برای حذف مدارس تیز هوشان در شرایط فعلی را مناسب ندانست و گفت: این تصمیم نیازمند تقویت مدارس دولتی و آموزش کامل معلمان به ویژه در مناطق محروم است تا استعدادهای برتر دانش‌آموزان به درستی شناخته شود و اکنون این خلا در آموزش و پرروش مشاهده می‌شود.

 عباسی با اشاره به اینکه دولت باید تقویت مدارس دولتی را در دستور کار قرار دهد، یادآور شد: برای برقراری عدالت آموزشی در سراسر کشور باید شرایط لازم در مدارس سراسر کشور ایجاد شود و در این مورد در جلسه امروز نظرات نمایندگان مجلس ارائه شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار