در نشست مشترک استاندار سمنان و سفیر کره جنوبی در ایران، دو طرف درباره قابلیت‌های تجارت‌های مشترک اقتصادی، صنعتی و گردشگری بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدشهاب الدین چاوشی استاندار سمنان در این نشست گفت: ایران در یک سال گذشته چهارهزار و ۸۶۶تن کالا به ارزش ۹ونیم میلیارد دلار به کره صادر کرده است.

وی افزود: امنیت مهمترین عامل تاثیرگذار در سرمایه گذاری مطمئن است و جمهوری اسلامی ایران جزو امن‌ترین کشور‌ها برای سرمایه گذاران خارجی است.

استاندار سمنان تصریح کرد: وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، صنعت خودروسازی، صنایع سنگین و قابلیت‌های گردشگری می‌تواند نقش مهمی در افزایش همکاری‌های تجاری دو کشور داشته باشد.

چاوشی گفت: اخلاق، دانش و مهارت کره ای‌ها برای جمهوری اسلامی ایران بسیار محترم و این دیدار فرصت خوبی برای توسعه همکاری‌های سرمایه گذاری و تجاری خواهد بود.

کیم سئونگ هو سفیر کره جنوبی در ایران هم گفت: تلاش داریم توسعه همکاری‌های دو کشور فقط در حد همکاری‌های دولت‌ها نباشد، به همین علت تمام قابلیت‌های استان سمنان بررسی می‌شود تا در دیدار‌های بعدی به انعقاد قرارداد و تفاهم نامه‌های همکاری‌های موفق منتهی شود.

کیم سئونگ هو سفیر کره جنوبی در ایران علاوه بر زمینه سازی توسعه همکاری‌های تجاری سمنان و کره جنوبی، امضای تفاهم نامه مبادله علمی با دانشگاه علوم پزشکی سمنان را دستور کار دارد.

انتهای پیام / ق

جزئیات رایزنی‌های صنعتی و پزشکی سمنان و کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.