سید صادق موسوی گفت: برای اولین بار با بخش خصوصی در جهت فروش فیلم کوتاه به ویژه در کشورهای جهان برنامه ریزی‌هایی کرده‌ایم.

فروش فیلم‌های کوتاه ایرانی در بازار کلرمونت فرانسهبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با حضور اهالی رسانه و سعید ابریشمی راد رئیس جشنواره و شهردار کاشان، مصطفی جوادی مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و دبیر شورای سیاست گذاری این جشنواره، سید مهدی رضوی زاده دبیر جشنواره و محمد سرچه پیما مدیر اجرایی، سید صادق موسوی رئیس کل انجمن سینمایی جوان و آ‌رش عباسی مدیر روابط عمومی این انجمن برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آرش عباسی گفت: مدتی است مکان اکران فیلم کوتاه را از دست داده ایم، اما با تلاش توانستیم برای سال جدید مکان جدیدی را راه اندازی کنیم تا بتوان از آن به عنوان تنها محل اکران فیلم‌های کوتاه استفاده کرد. از سویی راه اندازی دوره‌های دانش افزایی برای خبرنگاران سینمایی را نیز در دستور کار داریم.

در ادامه ابریشمی‌راد رئیس جشنواره بیان کرد: از آنجایی که شهرداری به عنوان نهادی اجتماعی و پویا در واقع وظیفه توسعه و تعاملات اجتماعی نقش آفرینی می‌کند، جا دارد که با ابزار موثر و زبان گویای هنر در راستای تعالی اهدافش قدم بردارد. با این نیت همیشه در کارهای فرهنگی پیشگام بودیم و خواهیم بود.

سپس جوادی‌مقدم اظهار کرد: انجمن سینمای جوان کاشان یکی از اولین دفاتر انجمن سینمای جوان در کشور است و این دوره از جشنواره با سی سالگی آن همزمان شده است. خوشحالم که با همگرایی مسئولان کاشان این میزبانی را داریم که امیدوارم در سطح کشور پرکار و پرنتیجه باشد.

وی گفت: کاشان شهر رویدادهای فرهنگی است و اگر طی دو سه سال اخیر اتفاقات فرهنگی را پیگیری کرده باشید، یکی از رویدادهای مهم آن در این شهر بوده است. در حوزه سینما نیز هفته فیلم و عکس را داشتیم که امسال از تجربه دوستان و انجمن سینمای جوان بهره بردیم و آن را برگزار کردیم. همچنین کاشان برای چهارمین مرتبه پایتخت کتاب کشور است.

رضوی‌‌زاده بیان کرد: برگزاری این جشنواره جزء آرزوهای بچه‌های کاشان بود که با مساعدت انجمن سینمای جوان اتفاق افتاد.

وی افزود: امسال هزار و204 تک عکس، 95 مجموعه عکس، 333 فیلم نامه آزاد، 295 فیلم داستانی، 62 فیلم تجربی، 35 فیلم پویانمایی و 121 فیلم مستند به دبیرخانه این جشنواره از 10 استان ارسال شد و پس از مراحل انتخاب و داوری 29 قطعه تک عکس مجموعه عکس، 11 فیلم نامه آزاد، 3 فیلم نامه اقتباسی، 39 فیلم داستانی، 8 فیلم پویانمایی، 7 فیلم تجربی و 17 فیلم مستند به بخش مسابقه راه پیدا کردند.

رضوی‌زاده ادامه داد: این جشنواره از چهارم تا هفتم برگزار می‌شود پخش فیلم در کاخ جشنواره و بخش عکس در نگارخانه سهراب سپهری برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد:‌ وجه تمایز این جشنواره در بخش ویژه نگاه هنرمندانه است که برای بخش گردشگری کاشان در نظر گرفته شده و جایزه ویژه‌ای برای آن در نظر گرفتیم.

رضوی‌زاده درباره بزرگداشت و نکوداشت در این جشنواره اظهار کرد: برگزاری جشنواره با سی‌امین سال دفتر انجمن در کاشان مقارن شده و این مناسبت را گرامی می‌داریم. از سویی بزرگداشتی برای رضا بهمنی یکی از فعالان و موسسان انجمن در کاشان داریم؛ همچنین یک جایزه سیلک را تعیین کردیم که امسال به فعالان حوزه گردشگری تأثیرگذار و کاشان اهدا می‌شود.

در ادامه این مراسم، محمد سرجه‌پیما عنوان کرد: ورکشاپ‌های متعددی برای این دوره از جشنواره در نظر گرفتیم که در حوزه کارگردانی امیر شهاب رضویان، فیلمنامه داود رضایی و هادی مقدم‌دوست و عکاسی باتیار امامی خواهد بود. برنامه بافت گردی هم داریم و از آنجایی که کاشانی دارای خانه‌های تاریخی فراوانی است، تمام عکاسان را در این بافت‌ها جمع آوری خواهیم کرد تا بتوانند مجموعه عکس‌های خوبی را تهیه کنند.

در ادامه آرش عباسی عنوان کرد: شهرداری در انتخاب در داوری آثار این دوره از جشنواره منطقه‌ای کاشان دخل و تصرفی ندارد.

ابریشمی راد گفت: ورود شهرداری در جشنواره مستلزم صرف هزینه نیست، بلکه از سرمایه‌های بخش خصوصی این رویداد فرهنگی هنری را حمایت می‌کنیم. هدف ما صرف هزینه زیاد در برگزاری جشنواره نخواهد بود. هتل‌های واقع در مکان‌های تاریخی جهت میزبانی این جشنواره با رضایت صاحبان آن در اختیار داده شد. این نمونه‌ای از بهره بردن شهرداری از امکانات خود در راستای پایین آوردن هزینه است.

سید صادق موسوی نیز در این مراسم بیان کرد:‌ ما همیشه باید قدردان میزبانانمان باشیم و افتخار ماست که شهر کاشان به همت شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و کاشان و انجمن سینمای جوان توانستند این جشنواره را برگزار کنند.

وی افزود: مهمترین جشنواره منطقه‌ای امسال در کاشان است و اگر دقت کنید به لحاظ ادبی و روانی نیز قابل قیاس با دیگر جشنواره‌های منطقه‌ای نیست.

موسوی ادامه داد: بخشی از مزیت نسبی موفقیت سینمای ما، حتما در فیلم کوتاه است که ظرفیت‌های آن باید توسعه پیدا کند تا به نتایج بهتری برسیم.

وی عنوان کرد: اقتصاد در فیلم کوتاه در سینمای جهان کم است و شهرداری‌ها عمدتا این فیلم‌ها را حمایت می‌کنند؛ اما ما می‌خواهیم دست به افزایش سهم ایران در باور جهانی بزنیم، چون سهم ما در جهان ناچیز است.

موسوی اظهار کرد: بدین منظور برای اولین بار با بخش خصوصی در جهت فروش فیلم کوتاه به ویژه در کشورهای جهان برنامه ریزی‌هایی کرده‌ایم تا بتوانیم به درآمد زایی چشمگیری برسیم، چون نمی‌توان فقط به صرف گرفتن جایزه اکتفا کرد و اقتصاد و درآمد زایی هم باید در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد:‌  اولین اقدام در این زمینه برای فروش فیلم‌های کوتاه ایرانی در بازار کلرمونت فرانسه انجام شده است. این فعالیت جدید به جز درآمد زایی، خدمات رایگان پخش فیلم‌ها را نیز به دنبال دارد. این فضای جدیدی است که تا الان برای فیلم کوتاه نداشتیم و امیدوارم برکاتش بماند.

در پایان از تیزر و پوستر جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در کاشان رونمایی شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار