مراسم تکریم غلامی جلیسه مدیر عامل سابق خانه کتاب، با حضور معاون فرهنگی ارشاد برگزار شد.

تودیع و معارفهبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تکریم مدیر عامل سابق خانه کتاب، با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی راد دبیر جایزه کتاب سال، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل سابق خانه کتاب و جمعی از اعضای خانه کتاب برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مهدوی راد دبیر جایزه کتاب سال و عضو هیئت امنای خانه کتاب، در خصوص غلامی جلیسه گفت: مدت همکاری ام با موسسه خانه کتاب طولانی است. از ابتدا که این مکان ایجاد شد یا مدیر گروه قرآن و حدیث یا عضو این گروه بودم. دو سالی قهر کردم و آمدن دوباره ام به موسسه خانه کتاب با حضور مجید غلامی جلیسه در این مکان همراه شد. تا آن زمان آثارش را خوانده بودم اما او را از نزدیک ندیده بودم.

وی افزود: مجید غلامی جلیسه کار بلد است. جنسش، جنس کتاب است. یعنی از اول کتاب می خواند، کتاب می نوشت و می‌فهمید کتاب یعنی چه. وقتی می فهمید کتاب یعنی چه، معنا و اهمیت مولف را هم می دانست. مجید غلامی جلیسه هر کجا برود باز هم کتاب نویس، کتابخوان، فرهنگ نویس و فرهنگ گستر است. در این مدتی که با هم همکاری کردیم، وی و همکارانش در موسسه خانه کتاب زحمت زیادی کشیدند.

سپس، افشین داور پناه، معاون فرهنگی موسسه خانه کتاب در خصوص مجید غلامی جلیسه گفت: از ویژگی های مجید غلامی جلیسه، ذهن خلاق، تیزبینی و باریک بینی اوست. این ها در تمامی فعالیت هایش دیده می شود.

وی افزود: مجید غلامی جلیسه تمام همکاران را به اسم می شناخت؛ این نشان دهنده این بود اشراف لازم روی موضوع را دارد. گاهی ما و همکاران به گرد پایش هم نمی رسیدیم. یکی از نکات دیگر در توانمندی آقای جلیسه که می تواند برای ما درس آموز باشد، شجاعت ایشان است. فعالیت هایی در حوزه کتاب می شد که سودمند نبود. مجید غلامی جلیسه این شجاعت را داشت که این نوع فعالیت ها را تعطیل کند. عمده فعالیت های او در حوزه دیجیتال و مجازی بود. او هم به فعالیت های مرسوم در جشنواره‌های مختلف و هم به حوزه هایی که کمتر به آن توجه می شد، اهمیت می داد.

در ادامه، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل سابق خانه کتاب با اشاره به اینکه قرار نبود این قدر در خانه کتاب بماند، گفت: فکر می‌کردم نهایت دو سال در خانه کتاب بمانم. بسیاری از کارهایی که در این مدت انجام دادم، به خاطر حمایت های بی دریغ و پدرانه صالحی وزیر ارشاد بود. همه این ها باعث شد بیش از حدی که باید در خانه کتاب بمانم.

وی افزود: دوستان بسیار خوبی در این چهار سال دوران مدیریتم در خانه کتاب پیدا کردم. بخشی از آنچه در موسسه خانه کتاب رقم خورد، ناشی از حمایت های دوستان در معاونت فرهنگی بود. 90 درصد آنچه در خانه کتاب رخ داد، حاصل تلاش دیگران بود. من مدیر سختگیری بودم از آمدن و رفت دوستان تا فعالیت هایشان را سخت گیرانه رصد می کردم. هیچ گاه به عمد کسی را مواخذه نکردم؛ مگر اینکه بخواهم کار پیش برود. کارنامه هر کسی خوب یا بد در تاریخ می ماندو  بعدا دیگران درباره او قضاوت می کنند.

همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اظهار کرد: تقریباً یک هفته پر تلاطم روحی را پشت سر گذاشته ام. از این جهت که دیدم جوانی مدیریت فرهنگی را ترک می کند، زمانی که غلامی جلیسه وارد مدیریت فرهنگی شد، یک کتابشناس و متخصص بود. جوانی که اندک اندک آیین های اداری را یاد گرفت و امروز داریم او را از دست می دهیم. او با وجود بودجه محدود خانه کتاب، کار رها را به بهترین شکل مدیریت می کرد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نگاه پدرانه وزیر ارشاد به تمام مجموعه های فرهنگی معطوف بوده است. ان شاء الله این نگاه همواره وجود خواهد داشت.

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه روی غلامی جلیسه و موسسه خانه کتاب هنگام ورودم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حساب کرده بودم، گفت: گاهی وقت‌ها آن طور نمی شود که ما می خواهیم. اصرار زیادی داشتیم تا از تجربه آقای جلیسه استفاده کنیم؛ اما نشد.

وی افزود: برنامه های نوآورانه‌ غلامی جلیسه در موسسه خانه را ادامه می دهیم. امیدوارم آقای حسین پور به همان سبک و سیاق بتوانند، روال اداری موسسه خانه کتاب را ادامه دهند. در این مراسم نیکنام حسین پور به عنوان سرپرست موسسه خانه کتاب معرفی شد.

وی پس از معارفه خود گفت: وظیفه خود می دانم از اعتماد محسن جوادی برای سرپرستی موسسه خانه کتاب قدردانی کنم. از عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تشکر می کنم. زمانی که در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خدمتشان بودیم، از ایشان بسیار آموختیم. آقای جلیسه در مدتی که در موسسه خانه کتاب بودند، خلاقیت های خوبی انجام دادند. با رفع نواقص کار و همدلی و همکاری همکاران در موسسه خانه کتاب این ریل گذاری را که او انجام داد، ادامه می دهیم.

 

انتهای پیام/

 

سرپرست خانه کتاب منصوب شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار