رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت پیاز در استان بیش از ۱۳۵ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  روند برداشت پیاز زمستانه از سطح ۳۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های سرباز و چابهار در جنوب استان شروع شد.

نجفی  افزود: کشت پیاز در استان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی از شهریور تا مهر انجام می‌شود و برداشت آن نیز از اواخر بهمن آغاز و تا اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت پیاز در استان بیش از ۱۳۵ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف شود. بیشتر پیاز‌های کشت شده در سطح استان از نمونه‌های محلی و اصلاح شده هستند که با شرایط محیطی و آب و هوایی استان سازگاری دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیاز تولیدی سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط اقلیمی فصل زمستان که امکان تولید آن در بیشتر استان‌ها فراهم نیست نقش بسزایی در پر کردن خلاء عرضه این محصول و تنظیم بازار کشور دارد. این پیاز علاوه بر بازار‌های داخل کشور به کشور‌های حوزه خلیج فارس و افغانستان نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/ ع

برداشت  پیاز خارج از فصل در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار