۱۳ بقعه در شیراز میزبان سوگواری یاس نبوی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جواد یزدانی مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در ۱۳ بقعه متبرکه شهر شیراز گفت: هرساله براساس دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه برنامه سوگواری و عزاداری دهه دوم فاطمیه دوم با عنوان سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود که امسال نیز این ویژه برنامه در ۱۳ بقعه متبرکه و امام زاده شاخص شهر شیراز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم سوگواره یاس نبوی ۲۱ بهمن‌ماه امسال به مدت ۱۰ شب در بقاع متبرکه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین (ع) و از ۲۷ بهمن ماه به مدت ۶ شب با سخنرانی حجت‌الاسلام احدی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت و در حرم مطهر علی‌بن حمزه (ع) برگزار می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) در قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) از ۲۱ بهمن به‌مدت ۱۰ شب با حضور مداحان اهل بیت (ع) و سخنرانی حجت‌الاسلام تجرد برپا می‌شود، افزود: در محل بقعه متبرکه سیدنظام الدین محمود (ع) شاهداعی الی‌الله مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) به مدت ۴ شب از ۲۹ بهمن با سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین تصریح کرد: در محل امامزاده سید شمس‌الدین میرآخر (ع) این مراسم ۳۰ بهمن ماه امسال با سخنرانی دکتر حسنی و مداحی معلمی فرد برگزار و مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) به‌میزبانی حرم مطهر سیدتاج الدین غریب (ع) از اول اسفندماه به مدت ۳ شب با سخنرانی حجت‌الاسلام اسدی و مرثیه‌سرایی مداحان سیدمصطفی زارع و جعفر دهقان برپا می‌شود که تمام عزاداران در این مراسم از محل اجرای نیات موقوفات اطعام می‌شوند.

یزدانی ادامه داد: در محل امامزاده سیدمحمد (ع) قصرالدشت نیز مراسم سوگواره یاس نبوی در روز دوشنبه ۳۰ بهمن بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و سه‌شنبه اول اسفندماه در ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام دانش و با مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد (ع) صغاد این مراسم به‌مدت ۳ روز ویژه خواهران برگزار می‌شود، اضافه کرد: در محل این آستان مقدس مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) ویژه بانوان با مداحی از ۲۹ بهمن به مدت ۳ روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح برپا است.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس اضافه کرد: در امامزاده اسماعیل (ع) بازار وکیل این مراسم در روز شهادت از ساعت ۹ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام حدائق و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار و مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه در آستان مقدس امامزادگان سیدمحمد (ع) دهپیاله و سید حسین (ع) دروازه اصفهان از ۲۹ بهمن به‌مدت ۳ شب میزبان عزاداران است.

یزدانی همچنین اظهار کرد: در محل امامزاده سید صادق (ع) مهدی آباد این مراسم از ۲۹ بهمن به مدت ۳ شب با همراه با مراسم سخنرانی، مداحی و در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) دودج خرامه در روز شهادت با سخنرانی سخنرانان برجسته و مرثیه‌سرایان برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی اوقاف فارس گفت: برپایی خیمه‌های معرفت دینی، برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شاعران برجسته آئینی و محلی، قرائت خطبه فدکیه و زیارت نامه حضرت زهرا (س)، برگزاری همایش حجاب و عفاف با الگوپذیری از شخصیت حضرت فاطمه (س)، برپایی نمایشگاه یاس نبوی با محتوا و موضوعات تصاویر مربوط به سبک زندگی فاطمی از جمله برنامه‌هایی هستند که در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در جوار بقاع متبرکه شاخص استان در قالب طرح سوگواره یاس نبوی اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ت

برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار