رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول از آغاز طرح ابتکاری شناسنامه درخت من در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد جاموسی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول بیان داشت: طرح ابتکاری شناسنامه درخت من با هدف توسعه کشت درخت و نیز تشویق شهروندان به حفظ و نگهداری نهال های کاشته شده در دزفول به اجرا در آمد.

وی تصریح کرد: در این طرح برای هر نهال کاشته شده شناسنامه ای حاوی اطلاعات نوع گونه درخت برای فردی که آن را کاشته صادر می گردد.

جاموسی اذعان داشت: اجرای طرح شناسنامه درخت هزینه کمی دارد، ولی تاثیر مستقیم بر خانواده ها به ویژه کودکان و دانش آموزان برای کشت و نگهداری گونه های درختی با هدف حفظ و توسعه فضای سبز شهری می گذارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر دزفول در ادامه افزود: در قالب این طرح پلاک کوبی درختان نیز با هدف جمع آوری اطلاعات درختان و بررسی وضعیت موجود و همچنین برنامه ریزی آینده فضای سبز نیز اجرا خواهد شد که اجرای آن مانع آسیب رساندن برخی افراد سودجو به درختان کاشته شده می گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طرح شناسامه درخت من سعی شده نهال های کاشته شده به مرکز شهر نزدیک تر باشند تا امکان نگهداری آن ها از سوی شهروندان فراهم شود اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر دزفول در پی تحقق شعار 'فرش طبیعت را گسترش دهیم' بوده که امیدواریم با اجرای این طرح ، کاشت نهال در فصل های مختلف سال در شهرستان دزفول عملی شود.

انتهای پیام/گ

طرح ' شناسنامه درخت من ' در دزفول اجرا شد

برچسب ها: شناسنامه ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
عالیه