پژوهشگر «مرکز راهبرد و مدیریت عالی» در آلمان اعلام کرد، وجهه و اعتبار آمریکا در خلال یک سال و نیم گذشته به شدت تنزل پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ ‹‹گزارش امنیتی سال ۲۰۱۸›› اعلام کرد مردم عادی آلمان می‌گویند تهدید روسیه برای صلح جهانی به مراتب کمتر از تهدید آمریکا در این زمینه است. به نظر مردم آلمان، علت این که آمریکا بیشتر از روسیه صلح جهانی را تهدید می‌کند حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در کاخ سفید است.

در این گزارش که متن آن روز چهارشنبه در برلین منتشر شد همچنین تصریح شده است که میزان اطمینان مردم آلمان به ارتش این کشور نیز کاهش پیدا کرده است. ‹‹گزارش امنیتی سال ۲۰۱۸›› تاکید دارد که دیدگاه مردم آلمان درباره اوضاع امنیتی کشورشان در مقایسه با دیدگاه مسئولان این کشور تفاوت زیادی دارد.

کلاوس شواینزبرگ، از تهیه کنندگان این گزارش و از پژوهشگران ‹‹مرکز راهبرد و مدیریت عالی›› Center for Strategy and Higher Leadership، در آلمان با اشاره به سخنرانی فوریه سال ۲۰۱۴ یواخیم گوک، رئیس جمهور پیشین آلمان، در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: گوک در آن زمان خاطر نشان کرد آلمان نیازمند اتخاذ مسئولیت جدیدی در جهان است و باید در این راستا حرکت کند. وی تصریح کرد درک مردم از این اظهار نظر رئیس جمهور وقت آلمان با آن چه که در آن زمان به عنوان هدف دولت فدرال سابق این کشور معرفی شد تفاوت فاحش داشت.

وی که این گزارش را با همکاری رناتا کوچر، از پژوهشگران حوزه علوم سیاسی، تهیه کرده است می‌گوید داعش بزرگترین تهدید علیه آلمان است. در خلال هفت سال گذشته گزارش‌های مشابهی در این ارتباط منتشر و در آن‌ها تلاش شده است نگرش آلمانی‌ها در داخل و خارج کشور به درستی درک شود.

در نظرسنجی که در این خصوص انجام شد بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان آلمانی شرکت کردند. این شهروندان همگی بالای ۱۶ سال سن داشتند. به گفته شواینزنبرگ، به رغم آن که به نظر می‌رسد آلمان کشور ایمنی است، آلمانی‌ها از تروریسم بیشترین ترس را دارند. ۷۴ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باور بودند که داعش مهمترین تهدید علیه آلمان است.

۴۸ درصد معتقد بودند بحران هسته‌ای کره شمالی و ۳۷ درصد نیز بر این باور بودند که جدال بین روسیه و اوکراین بیشترین تهدید را برای آلمان به همراه دارد. ۷۳ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی کره شمالی را بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی می‌دانند. آمریکا در رده دوم قرار داشت. چند کشور دیگر از جمله ترکیه، سوریه و روسیه نیز در رده‌های بعدی تهدید کنندگان آلمان محسوب می‌شوند.

رناتا کوچر نیز همانند شواینزبرگ نتیجه این نظرسنجی را ناشی از سیاست‌هایی توصیف کرد که رئیس جمهور کنونی آمریکا دنبال می‌کند. وی گفت: وجهه و اعتبار آمریکا در خلال یک سال و نیم گذشته به شدت تنزل پیدا کرده است.

انتهای پیام/

تهدید آمریکا برای مردم آلمان بیشتر از روسیه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار