ده‌ها تن از سران و مقامات بلند پایه دفاعی و دیپلمات‌های کشورهای مختلف جهان برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ گردهم آمدند.

شرکت‌ ده‌ها تن از مقامات کشورهای جهان در کنفرانس امنیتی مونیخبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ده‌ها تن از سران و مقامات بلند پایه دفاعی و دیپلمات‌های کشورهای مختلف جهان امروز جمعه برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در این شهر جنوبی آلمان گردهم آمدند.

این کنفرانس در بحبوحه افزایش تنش ها میان آمریکا و دیگر کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه بر سر سوریه و اوکراین برگزار می شود.
جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا سرپرستی هیئت این کشور را در کنفرانس امنیتی مونیخ بر عهده دارد. از جمله شرکت کنندگان دیگر در این کنفرانس ترزا می، بنیامین نتانیاهو و حیدرالعبادی، نخست وزیران انگلیس، رژیم صهیونیستی و عراق و همچنین پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین هستند.

وزرای امور خارجه کشورهای روسیه، ایران و ترکیه نیز در این نشست حضور دارند. پیش از این مقامات روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان اعلام کرده اند برای حل بحران اوکراین با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ولفگانگ ایشینگر ( Wolfgang Ischinger)، هماهنگ کننده کنفرانس امنیتی مونیخ نیز اعلام کرد انتظارات وی از این کنفرانس که روز یکشنبه به کار خود پایان خواهد داد، بسیار بالا است.

وی گفت:« امیدوارم که کنفرانس مونیخ بار دیگر بتواند به انجام گفتگوهایی میان مسکو و واشنگتن و همچنین میان روسیه و کشورهای دیگر به عنوان مثال اوکراین کمک کند. در حال حاضر به نظر می رسد جهان همچنان از لحاظ ثبات شرایط بدی دارد.»

انتهای پیام/

شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار