سه طرح عمرانی در شهر صدرای شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس اظهار داشت: ۴۵۰ واحد مسکن مهر امروز در شیراز به متقاضیان واگذار شد تا از ۱۱۲ هزار واحد مسکن مهر استان فارس، جمع واحد‌های افتتاح شده به ۱۰۸ هزار واحد برسد.

وی با بیان اینکه تأکید شرکت عمران شهر صدرا بر تحویل صِرف ساختمان نیست، افزود: پیرو اسناد بالادستی تمرکز این شرکت بر فراهم‌آوردن امکانات و شرایط مسکونی همزمان با تحویل این طرح هاست.

حاجی پور مدیر عامل شهر جدید صدرا هم به بهره‌برداری از ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت عمران صدرا اشاره کرد و ادامه داد: ساخت و تعریض و بهسازی بزرگراه صدرا-دوکوهک با هزینه‌ای افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال صورت گرفته است که در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از مشکلات حمل‌و‌نقل برون‌شهری صدرا را حل می‌کند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهر‌های جدید کشور نیز با اشاره به جمعیت قریب به ۱۰۰ هزار نفری شهر صدرا، بر ضرورت هویت بخشی و ایجاد زیرساخت‌هایی برای شکل گیری و تکامل جنبه‌های فرهنگی، مذهبی، گردشگری، علمی و کارکردی تأکید کرد.

طاهر خانی نبود فضا‌های درمانی و فرهنگی را در مجموعه‌های برنامه ریزی شده غیر‌قابل پذیرش خواند گفت: راه‌اندازی ۲۵ هزار واحد مسکن مهر در دولت پیشین در شهر صدرا که جمعیت ۷۵ هزار نفره را در خود جای می‌دهد، بدون درنظر گرفتن تأمین مالی خدمات روبنایی و زیربنایی باعث تأخیر و عقب‌ماندگی در تحویل آن شده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با گذر از این مرحله به هدف اصلی ایجاد شهر صدرا که انتقال بخشی از کارکرد‌های کلان شهر شیراز به آن است نزدیک می‌شویم.

شهر صدرا در شمال غربی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

خانه دار شدن ۴۵۰ خانواده شیرازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار