در جریان درگیری‌های امروز جوانان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی، ۱۴۸ نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد دست کم ۱۴۸ فلسطینی در درگیری‌های روز جمعه با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه زخمی شدند.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد تظاهرات فلسطینی‌ها در مخالفت با اقدامات ظالمانه و توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی و محکومیت تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، امروز جمعه مانند هفته‌های پیش در شهر‌های مختلف کرانه باختری رود اردن و نوار غزه برگزار شد.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد نظامیان اسرائیلی برای متفرق کردن تظاهرات فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه به طرف آن‌ها تیراندازی و گاز اشک آور شلیک کردند که به مصدومیت دست کم ۱۴۸ نفر منجر شد.

بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر فلسطین، دست کم ۱۲۵ فلسطینی در درگیری با نظامیان اسرائیلی در شهر‌ها و روستا‌های مختلف کرانه باختری رود اردن به ویژه شهر‌های رام الله، البیره، الخلیل، اریحا و شهرک‌های کفرقدوم و بیتا در نابلس زخمی شدند.

در همین حال، اشرف قدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد دستکم ۲۳ فلسطینی هم روز جمعه به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در مرز‌های شرقی نوار غزه زخمی شدند. اشرف قدره تاکید کرد بر اساس گزارش پزشکان حال یکی از زخمی‌ها وخیم است.

درگیری فلسطینی‌ها با نظامیان صهیونیست در چهار نقطه متفاوت مرز‌های شرقی نوار غزه با اسرائیل شامل شهرک القراره شرق خان یونس، ناحال عوز شرق محله الشجاعیه، شرق البریج و شرق اردوگاه البریج رخ داد. شاهدان و منابع محلی گزارش دادند نظامیان صهیونیست در این مناطق به طرف فلسطینی‌ها گلوله‌های جنگی و پلاستیکی و گاز اشک آور شلیک کردند.

بر این اساس، ۵ شهروند فلسطینی بر اثر اصابت گلوله جنگی، ۵ نفر بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی و ۱۷ نفر دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز سمی مجروح شدند.

انتهای پیام/

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار