۵۴ فلسطینی در سال ۲۰۱۷ میلادی در حالی جان خود را از دست دادند که منتظر مجوز رژیم صهیونیستی برای خروج از سرزمین‌های فلسطینی برای درمان بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت و سازمان‌های غیردولتی روز سه شنبه اعلام کردند؛ ۵۴ فلسطینی در سال ۲۰۱۷ میلادی در حالی جان خود را از دست دادند که منتظر مجوز رژیم صهیونیستی برای خروج از سرزمین‌های فلسطینی برای درمان بودند.

طبق گزارش مرکز حقوق بشر المیزان مستقر در نوار غزه، در سال‌های قبل فقط چند مورد مرگ فلسطینی‌های منتظر دریافت مجوز پزشکی ثبت شده بود.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد آماری را در اختیار دارد که قابل مقایسه با آمار سال ۲۰۱۶ است.

این آژانس وابسته به سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد ۲۵ هزار فلسطینی ساکن نوار غزه سال گذشته از اسرائیل درخواست روادید کردند و فقط ۵۴ درصد توانستند در زمان مقرر به پزشک مراجعه کنند.

جرالد راکنس چائوب رئیس دفتر این سازمان در سرزمین‌های فلسطین اعلام کرد «درصد روادید اختصاص یافته به بیماران برای خروج از غزه به شیوه نگران کننده کاهش یافت و به پایان‌ترین سطح بعد از ۲۰۰۸ رسید سالی که انتشار این آمار شروع شد.»

اسرائیل همه ورودی‌های کرانه باختری که از سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال کرده است و نوار غزه را به استثنا چند کیلومتر مرز بین این منطقه و مصر تحت کنترل دارد.

به علاوه نوار غزه با محاصره شدید اسرائیل رو به رو است.

انتهای پیام/

محاصره، جان ۵۴ بیمار فلسطینی را گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار