استاندارلرستان گفت:کارآفرینی،سرمایه‌گذاری وصنعت را بایددراستان تقویت کنیم که تحقق این امرنیزنیازمندهمیاری مردم است،ولی متأسفانه در این زمینه مشکل داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با بیان اینکه ملت با هدف استکبارستیزی و درخواست استقلال حرکت خود را آغاز کردند اظهار داشت: عده‌ای می‌خواستند با مخالفت با حضور فرد و گروهی و با خواست خود آزادی و حقوق مردم را خدشه‌دار کنند، اما به دنبال آن مردم رفع استبداد و طلب آزادی را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی افزود: آن چه مردم می‌خواستند این بود که خودشان بر خودشان حاکمیت داشته باشند و این حاکمیت در قالب باور‌های عمیق مکتب اسلام بود مردم جمهوری اسلامی را که همان حاکمیت مردم‌سالاری دینی است می‌خواستند و این انقلاب همچنان برقرار است و مردم خواهان این هستند که حکومت مستقل و استقلال داشته باشد.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه باید در حوزه سیاسی نیز استقلال داشته باشیم عنوان کرد: در حوزه اقتصادی نیز استقلالی که مدنظر امام خمینی (ره) بود هنوز وجود ندارد و شکل نگرفته است و جای کار بیشتری برای محقق شدن دارد.

وی بیان کرد: در حوزه آزادی نیز نیازمند انجام اقدامات بیشتری هستیم و در تحقق مردم‌سالاری نیز باید بیشتر کار کنیم و قواعد آن را مستحکم‌تر کنیم.

خادمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همچنان جریان دارد و زنده است و مردم باید تلاش کنند آنچه امام راحل می‌خواست محقق شود تصریح کرد: مردم عزیز لرستان در دوران سخت مبارزه با طاغوت و در دوران راهپیمایی انقلاب در صحنه بودند، شهید تقدیم کردند و در دفاع مقدس و سایر حوزه‌ها همواره پشتیبان نظام بوده‌اند و همچنان وفاداری خود را نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اوج وفاداری مردم در ۲۲ بهمن نشان داده شد و راهپیمایی تماشایی را به نمایش گذاشتند و همه ما تماشایی بودن آن را از نزدیک دیدیم خاطرنشان کرد: خدمت‌گذاران در دولت تدبیر و امید تلاش دارند آنچه می‌توانند برای خدمت‌گذاری به مردم انجام دهند.

استاندار لرستان گفت: در ایام دهه فجر هزار و ۷۶۰ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد که طرح هایی که کلنگ‌زنی شد طی چهار سال آینده این طرح ها افتتاح خواهند شد، این در حالی است که تعداد زیادی طرح نیمه‌تمام داریم که بعضی از آن‌ها از دهه ۸۰ شروع شده‌اند که تلاش می‌کنیم طرح های نیمه‌تمام را به نتیجه برسانیم و کمتر به سمت پروژه‌های جدید رفته تا مردم و دولت را کمتر گرفتار کنیم.

وی اظهار داشت: زمین‌ها منتظر آب کشاورزی هستند و هتل‌های زیادی برای گردشگری می‌خواهیم چرا که باید استان را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم، اما زیرساخت‌های ما هنوز تکمیل نشده‌اند و نیازمند احداث آزادراه و راه‌آهن هستیم.

خادمی با اشاره به اینکه ۱۰۰ طرح مهم داریم که اگر طرح ها را به نتیجه برسانیم شاخص اقتصادی لرستان نسبت به سایر استان‌ها تغییر جدی خواهد کرد افزود: باید با سرعت لازم این طرح ها را به نتیجه برسانیم و توجه داشته باشیم که استان‌های دیگر نیز هم‌زمان در حال تلاش هستند که اگر ما با سرعت بیشتری تلاش کنیم به نتیجه می‌رسیم.

وی عنوان کرد: بخشی از این تلاش‌ها به عهده مسئولان است، ولی همه آن‌ها به مسئولان بستگی ندارد و مابقی آن به حمایت‌های مردم بستگی دارد، پس مردم باید حمایت کنند که جوانان بدانند دولت ظرفیت استفاده همه آن‌ها را در دستگاه‌های دولتی ندارد.

استاندار لرستان بیان کرد: باید کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و صنعت را تقویت کنیم که تحقق این امر نیز نیازمند همیاری مردم است، اما متأسفانه در این زمینه مشکل‌داریم کسانی که محیط کسب و کار را سخت می‌کنند همین مردم خودمان هستند و از فرزندان ما هستند بنابراین اگر کاری کنیم که فضای استان خلاقیت و نشاط داشته باشد و به‌جای برخی از اختلاف‌ها و خودزنی‌ها، توسعه استان را محور مشترک قرار دهیم به نتیجه می‌رسیم.

خادمی تصریح کرد: لرستان باید پیشرفت و توسعه پیدا کند و سهمش را از اقتصاد ملی بگیرد که در این راستا همه باید کمک کنند، هرکسی که سعی کند وحدت جامعه را به سمت اختلاف سوق دهد قطعاً بهره‌بردار این اختلاف و دودستگی است و هر کسی به دنبال توسعه است به دنبال وحدت و همدلی نیز هست.

وی خاطرنشان کرد: فضای استان باید به یک فضای آرام‌بخش و با نشاط تبدیل شود و باید به‌گونه‌ای باشیم که سرمایه‌گذاران، استان لرستان را به‌عنوان سرمایه‌گذاری انتخاب کنند باید فضا را فراهم کنیم که دیگران از بیرون بیایند و سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار لرستان گفت: درد ما فقر و بیکاری است و مسائل سیاسی نیست؛ درد توسعه‌نیافتگی و فقر درد مشترک همه ما است و برطرف شدن این درد و مشکلات نیازمند همکاری مسئولین و همکاری همه مردم است.

انتهای پیام/م

کارآفرینی،سرمایه‌گذاری و صنعت در لرستان تقویت شود

برچسب ها: نمازجمعه ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.