نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه‌های بزرگ نظیر پتروشیمی و فولاد مکران در چابهار برای آموزش نیروی انسانی بومی وماندگار اقدامات مثبت را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر  اظهار داشت: استخدام نیرو از سایر نقاط کشور هزینه‌های زیادی برای صنایع، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی مختلف دارد.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی‌های مدیران بیش از هشت هزار نفر در شهرک پتروشیمی و بیش از ۳۰۰ نفر در کارخانه فولاد مکران بکارگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: با آموزش نیروی انسانی بومی بخش زیادی از مشکلات بیکاری این منطقه حل می‌شود.

وی فعال سازی کارگاه‌های جوشکاری گاز، دایر شدن رشته‌های فنی و مرتبط با صنایع مختلف پتروشیمی و فولاد را خواستار شد و خاطرنشان کرد: مراکز آموزش عالی، فنی حرفه‌ای و مرکز آموزش علمی کاربردی نقش مهمی در تربیت و آموزش نیروی انسانی دارند.

وی به پروژه عظیم گازرسانی از ایرانشهر به چابهار با سرمایه گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: وقتی گاز به چابهار برسد صنایع جان تازه‌ای خواهند گرفت.

نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از اهداف توسعه سواحل مکران استفاده از نیروی انسانی بومی منطقه، حل مشکلات بیکاری و رونق اقتصادی این مناطق است.

ایران نژاد تصریح کرد: افراد زیادی برای بکارگیری در کارخانه‌های مختلف در صف انتظار هستند و این موضوع از طریق مسئولان کشوری و استانی پیگیری خواهد شد تا دستگاه‌های مرتبط به آموزش نیروی بومی اقدام کنند.

 مجتمع پتروشیمی در زمینی به مساحت هزار و ۲۰۰ هکتار در حال ساخت و قرار است از هفت واحد آن سالانه بیش از هشت و نیم میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید شود.

مجتمع فولاد نیز در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال از سال ۱۳۹۳ در حال ساخت است.

مجتمع فولاد مکران چابهار طرح تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال به روش احیا مستقیم (DRI) را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/ع

آموزش نیروی انسانی بومی بخش زیادی از مشکلات بیکاری این منطقه  را حل میکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار