مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۶۰ درصد ظرفیت سد‌های این استان از ابتدای سال آبی ۹۶ -۹۷ در همسنجی با پارسال خالی است.

اتابک جعفری  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: هم اینک ۶۰ درصد ظرفیت سد‌های این استان از ابتدای سال آبی ۹۶ -۹۷ در همسنجی با پارسال خالی است.

جعفری ادامه داد: از ابتدای مهرماه امسال همزمان با شروع سال آبی جدید ۷۸۵.۶۴ میلیون متر مکعب آب در پشت هفت سد مخزنی سیستان و بلوچستان ذخیره شده است.

وی افزود: این مقدار آب نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک میلیارد و ۳۰ میلیون متر مکعب، کاهش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: میزان حجم ذخیره آب در پشت هفت سد مخزنی سیستان و بلوچستان هزار و ۹۶۷ میلیون متر مکعب است که هم اینک تنها ۴۰ درصد ظرفیت آن‌ها ذخیره سازی شده است.

جعفری خاطر نشان کرد: از مجموع ۲۲ سد در دست بهره برداری در سیستان و بلوچستان، هفت سد مخزنی و ۱۵ سد تغذیه‌ای است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین سد‌های در دست ساخت در این استان شامل سد مخزنی کهیر (کنارک) با حجم ۳۱۴ میلیون متر مکعب، سد تغذیه‌ای گوهرکوه (خاش) با حجم ۱۰ میلیون متر مکعب و سد شهری کور (مهرستان) با حجم ۱۰۳ میلیون متر مکعب است.

وی افزود: با ساخت این سد‌ها ظرفیت ذخیره سازی سد‌های سیستان و بلوچستان به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

 خشکسالی حدود ۲۰ ساله در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس‌تر است پیامد‌های نامبارکی را در بخش‌های مختلف کشاورزی، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و سایر بخش‌های این استان کویری به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ع

۲۲ سد در سیستان و بلوچستان در  دست بهره برداری 

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار