عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: تعرفه پایین رادیولوژیست‌ها اجازه خرید دستگاه‌های پیشرفته را نمی‌دهد و همین امر ممکن است در تشخیص بیماری‌ها مشکلاتی ایجاد کند.

تعرفه پایین رادیولوژیست‌ها اجازه خرید دستگاه‌های پیشرفته را نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام کشاورز رادیولوژیست و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز در مراسم کنفرانس تصویر برداری زنان گفت: در این همایش تمرکز ویژه‌ای بر روی تصویر برداری بیماری‌های زنان شده است و آموزش گزارش‌های استاندارد رادیولوژی برای ارجاع پزشکان محور اصلی این کنگره محسوب می‌شود.

ارائه گزارش استاندارد به نفع بیمار و پزشک است

وی ادامه داد: ارائه گزارش استاندارد به وسیله رادیولوژیست‌ها به نفع بیمار و پزشک است و این مسئله باعث می‌شود تا بیمار داروی اضافی برای درمانش مصرف نکند.

کشاورز عنوان کرد: رادیولوژی و ارائه گزارش استاندارد، کمک بزرگی در بحث نازایی می‌کند به طوری که اگر گزارش‌ها از استاندارد لازم برخوردار باشند به بیماران روش درمان بهتری ارائه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد:‌ در زمینه نازایی این همایش تمرکز ویژه‌ای بر روی سونوگرافی سه بعدی دارد و امروزه با کاربردی شدن روش‌های سونوگرافی و ام‌آر‌آی روش‌های تهاجمی به جای انجام عمل‌های جراحی تا حد امکان برای بیماران در نظر گرفته می‌شود.

کشاورز با اشاره به اینکه 10 درصد از زوج‌ها دچار عارضه نازایی می‌شوند، ادامه داد:‌ تعرفه پایین رادیولوژیست‌ها اجازه خرید دستگاه‌های پیشرفته را نمی‌دهد و همین امر ممکن است در تشخیص بیماری‌ها مشکلاتی ایجاد کند.

کشاورز گفت: در این کنگره علاوه بر آموزش یکسان سازی گزارش نویسی بحث‌هایی مربوط به پزشکی قانونی نیز مطرح می‌شود.

وی یادآور شد: اگر در بیماری‌ها تشخیص به درستی انجام نشود بیمار برای درمانش باید داروی بیشتری مصرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار