معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهدگفت : نگاه و توجه به سلامت شهروندان به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل در شهر تبدیل شده است.

هدف‌گذاری مدیریت شهری مشهد برای ارتقاء سلامت شهروندانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  خلیل‌الله کاظمی معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در مراسم افتتاح اولین اتوبوس دیابت مشهد گفت: یکی از کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر مشهد به نام خدمات ، محیط زیست، سلامت و بهداشت نامگذاری شد تا بتوان با هدف گذاری اقدامات منسجم‌تر و مطلوب‌تری را در جهت سلامت شهروندان انجام داد.


وی افزود: شهرداری مشهد نیز به تناسب این هدف گذاری در راستای ایجاد سازوکار‌های مناسب برای توجه و ارتقاء سلامت شهروندان گام برداشته است.

کاظمی ادامه داد: متاسفانه امروزه با رشد و توسعه شهرنشینی شاهد ایجاد آسیب‌ها در شهر و کلانشهر‌ها به خصوص مشهد هستیم که از جمله این آسیب‌ها می‌توان به دوری شهروندان از فعالیت‌های جسمی، آلودگی هوا، ترافیک، افزایش استرس اشاره کرد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به این معضلات شهرداری مشهد این مهم را وظیفه خود می‌داند تا در مسیر حل این مشکلات قدم‌هایی را بردارد.

وی با اشاره به افزایش آلودگی هوای شهر افزود: متاسفانه در سال جاری ۷۵ روز کیفیت هوای مشهد ناسالم بوده است که به نسبت سال گذشته این عدد رشد داشته است؛ این آلودگی هوا تاثیراتی را در سلامت شهروندان دارد.

کاظمی ادامه داد: مونواکسیدکربن و ذرات معلق هوا در افزایش برخی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی نقش دارد که سکته قلبی نیز یکی از اثرات بیماری دیابت است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خصوص افزایش بیماری دیابت در بین شهروندان گفت : متاسفانه بیماری دیابت که بیماری خاموش محسوب می‌شود در بین شهروندان افزایش پیدا کرده است لذا شهرداری مشهد در راستای یکی از رسالت‌های خود که همان سلامت شهروندان است این آمادگی را دارد امکانات خود را برای کاهش این نوع بیماری در شهر عرضه کند.

وی ادامه داد: با توجه به این مهم اولین اتوبوس دیابت مشهد با همکاری شهرداری، کلینیک تخصصی دیابت مشهد و شرکت نوونوردیسک پارس به منظور آگاه سازی و ارائه مشاوره به شهروندان در خصوص این بیماری راه‌اندازی کرده است.

کاظمی گفت : این اتوبوس با حرکت در سطح شهر و استقرار در بوستان‌ها، میادین و همچنین مکان‌های تجمع شهروندان ضمن ارائه مشاوره به شهروندان در این خصوص، تست قند خون رایگان نیز انجام می‌دهد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت : شهرداری مشهد تمام همت و توان خود را پای کار آورده تا این اتوبوس راه‌اندازی شود.

در ادامه دکتر زهره موسوی، دانشیار فوق تخصص غدد درون ریز دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : راه‌اندازی اتوبوس دیابت گام بزرگی در جهت اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص بیماری خاموش دیابت است.

وی افزود : بیماری دیابت همان افزایش قند خون است که منجر به عوارض عروقی و در ادامه آن سکته قلبی و مغزی می‌شود.

دانشیار فوق تخصص غدد درون ریز دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دیابت یکی از بزرگترین علل مرگ و میر در جهان است، گفت: از هر ۱۲ نفر در جهان یک نفر مبتلا به بیماری دیابت است که ۵۰ درصد افراد مبتلا نیز از بیماری خود خبر ندارند.

وی افزود: با توجه به این ارقام راه‌اندازی اتوبوس دیابت در راستای افزایش آگاهش شهروندان بسیار موثر است.

گفتنی است پیش از این اتوبوس دیابت در شهر‌های تهران، یزد، کرمان و کرمانشاه راه اندازی شده است.

انتهای پیام // ف. غ

 
 
 

اولین اتوبوس دیابت مشهد راه‌اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار