رییس حوزه هنری خوزستان گفت: هفته فرهنگی با حضور هنرمندان کشور کویت در این استان، هفته آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب ‌الدین طباطبایی، رییس حوزه هنری خوزستان بیان داشت: حوزه هنری استان بمنظور عمق بخشی به ارتباطات بین 2 ملت دوست و برادر ایران و کویت اقدام به برگزاری هفته فرهنگی با حضور هنرمندان کشور کویت کرده که در هفته آینده برگزار می‌ گردد.

وی، برقراری ارتباط صمیمانه بین هنرمندان 2 کشور، استفاده از ظرفیت هنری برای انتقال فرهنگ و هنر انقلابی و ارائه این فرهنگ از زبان هنرمندان مهمان از عمده اهدف برگزاری این هفته فرهنگی عنوان کرد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین طباطبایی در ادامه تصریح کرد: آن چه امروز در فضای رسانه‌ای در مورد کشور ایران گفته می‌شود گاهی خائنانه و ناجوانمردانه است و برعلیه کشور و نظام ما القای ترس و شبهه می‌ نمایند.

رییس حوزه هنری خوزستان، هنرمندان را سفیران صلح و مهربانی دانست که می ‌توانند با ارتباط و تعلق خاطری که بین آن ها و عموم مردم ایجاد می‌شود، به خاطر روح لطیف و هنرمندانه اهل هنر، این مسایل را به مردم منتقل کنند که ایران در عین اقتدار و عزت، جزیره ثبات و آرامش است و همه ارکان معیشت، زندگی، سلامت و صلابت در کشور ما فراهم بوده و مردم در رفاه نسبی خوبی به سر می ‌برند.

وی افزود: انقلاب در تعهد و شعارهای خود خوب عمل کرده و همه حوزه‌ها موفق و فعال هستند و حوزه هنر هم در نگاه ملت هنردوست و هنرپرور ایران جایگاه عظیمی دارد.

این مقام مسئول اذعان داشت: برگزاری این برنامه‌ها بتواند به ارتباط هر چه بیش تر 2 ملت و دو جامعه‌ای که اشتراک نظرهای زیادی هم در حوزه مذهب و هم در حوزه جغرافیا دارند، بینجامد و از آن جا که برادران عرب ما، یکی از اقوام بسیار پرافتخار خوزستان و ایران عزیز را تشکیل می‌دهند، این ارتباطات زبانی و گفتمان‌ها میان مردم با هنرمندان کویتی، ارتباط خوب و تاثیرگذاری خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب ‌الدین طباطبایی گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ ریزی خوبی که برای حضور هنرمندان کویتی در این هفته فرهنگی در استان خوزستان صورت گرفته، هم شناخت بهتری از هنر کویت و هم شناخت خوبی از هنرمندان خودمان ایجاد نماییم.

وی اظهار کرد: برگزاری ورکشاپ‌ها و برنامه‌های آموزشی و گفتمانی در دانشگاه‌های اهواز، برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان، بازدید از نقاط مهم و خاص اهواز هم در حوزه معماری، مذهبی و فرهنگی و غیره از جمله برنامه‌های این هفته فرهنگی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با بیان اینکه 3 روز از این برنامه را شیراز خواهیم رفت و با همکاری حوزه هنری استان فارس برنامه‌هایی را برای مهمانان کویتی برگزار می‌کنیم افزود: باید بهترین ظرفیت را ایجاد و از آن ها استفاده شود.

وی ادامه داد: بنا است در جشنواره‌هایی که حوزه هنری می‌خواهد در آینده برگزار کند بخش بین‌المللی را اضافه کنیم و این برنامه را طلیعه این حرکت‌ها در نظر گرفتیم و با تعاملات و تفاهمات خوبی که در سطح منطقه‌ای 4 استان خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس صورت گرفته کارهای مشترکی انجام دهیم که سفر ما به شیراز یکی از آن ها است.

این مقام مسئول اظهار داشت: ما این نشست‌ها را نشست‌های دیپلماتیک معروف سیاسی نمی‌دانیم، بلکه این دیپلماسی هنری و فرهنگی است چراکه معتقدیم انقلاب اسلامی عنصر فرهنگی است و باید از طریق فرهنگ منتقل شود و این حرکتی است در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری که این انقلاب را باید در حوزه فرهنگی صادر کنیم.

رییس حوزه هنری خوزستان با اشاره به این که سیاست و اقتصاد و همه حوزه‌ها باید بر مبنای همین فرهنگ چیده شود گفت: پایه و اساس انقلاب ما حوزه فرهنگ و مذهب است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر موفق باشیم و برنامه‌های خوبی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/گ

هفته فرهنگی با حضور هنرمندان کویتی در خوزستان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.