میزان صادرات سالانه مازندران بیش از ۳۴۰ میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان آمل میزان صادرات فعلی مازندران را بیش از ۳۴۰ میلیون دلار در سال و سهم شهرستان آمل را بیش از ۲۲۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: به دنبال تشویق سرمایه گذاران برای طرح‌ های صادرات محور در استان هستیم وهمکاری‌های مازندران با کشور‌های حاشیه دریای خزر و آسیای میانه وعربی را نیز تقویت وتوسعه  می‌دهیم.

وی افزود: برای شکوفایی اقتصاد مازندران، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اندازه و ظرفیت استان را بزرگ ببینند و به وضع موجود در شهرستان‌ها قانع نباشند.

 اسلامی گفت: دولت ومجموعه مدیریت استان پس از شناسایی مشکلات وتوسعه برنامه‌ ای مازندران، هدفگذاری دقیق وبزرگی کرد  که یکی از نمونه‌های آن، صادرات ۳ میلیارد دلاری در سال است که گام‌های اولیه برای رسیدن به این میزان برداشته شده است.

استاندارمازندران با بیان اینکه هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد اختیارات را در مرکز استان متمرکز ومردم را برای پیگیری امورات اداری معطل کند، افزود: با دستور رییس جمهور وابلاغ آن به استانداران، اختیارات مربوط به کارگشایی به منظور تسهیل در امورات مردم به ادارات ابلاغ شده وهیچ کم کاری دراین خصوص پذیرفتنی نیست وفرمانداران موظف به پیگیری این موضوع هستند.

اسلامی گفت: که انتظار داریم تا بهمن ماه سال آینده با همکاری ادارات استان وتسهیل درامورات مربوط به سرمایه گذاری ها، برخی از کاستی‌ های گذشته که مانع جدی در توسعه استان بود، جبران شود.

انتهای پیام/ م

سهم صادرکنندگان مازندرانی از صادرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.