مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه از آغاز مبارزه با لاروهای حشره پروانه گربه نوروزی و سمپاشی مناطق مورد هجوم این حشره در روستای کلدوزخ‌ از صبح امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه با اشاره به هجوم لاروهای حشره پروانه گربه نوروزی به روستای کلدوزخ این شهرستان بیان داشت: از صبح امروز نیروهای اداره جهاد کشاورزی سمپاشی این مناطق را آغاز نمودند.

وی با ابیان اینکه مرکز بهداشت شهرستان متولی این کار است اذعان کرد: اداره جهاد کشاورزی برای رفع مشکل اهالی روستای کلدوزخ، سمپاشی را انجام داده است.

هنرمندیان زیستگاه این کرم را در درختان و‌ حاشیه تالاب‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه با توجه به خشکسالی های اخیر و کم بارشی و خالی بودن تالاب ها و‌ نبود منابع تامین خوراک این‌کرم ها به روستا هجوم ‌آورده اند.

گربه نوروزی (لارو شاپرک) (با نام علمی Malacosoma disstria) گونه ای شاپرک از تیره شاپرک‌های پشمالو است که معمولاً اواخر اسفند ماه و اوایل تابستان از پیله بیرون می‌آید و چون دوران حضور آن نویدبخش نوروز است از دیرباز به این نام شناخته می‌شده است.

انتهای پیام/گ

سمپاشی لارو پروانه گربه‌ نوروزی در ایذه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.