افزایش ذخایر نفتی آمریکا باعث کاهش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش ذخایر نفتی آمریکا و احتمال اشباع بازار، بهای نفت امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 13 سنت کاهش به 59 دلار و 6 سنت در هر بشکه رسید. این درحالی است که بهای نفت شاخص آمریکا اوایل ماه فوریه به بالای 65 دلار در هر بشکه هم رسیده بود.

بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 4 سنت کاهش 62 دلار و 68 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت خام برنت هم اوایل ماه جاری میلادی بالای 70 دلار در هر بشکه معامله شد.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 9 فوریه با 3.9 میلیون بشکه افزایش به 422.4 میلیون بشکه رسیده است.

فعالیت های حفاری آمریکا از اواسط سال 2016 با بیش از 20 درصد افزایش همراه بوده و سطح تولید این کشور به بیش از 10 میلیون بشکه در روز رسیده است.

این افزایش ذخایر نفتی آمریکا ممکن است خیلی زود باعث اشباع بازار شود و این می تواند تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را برای کاهش سطح تولید بی نتیجه کند. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت از سطح تولید خود بکاهند. این توافق تا پایان سال جاری میلادی اعتبار دارد.

به دنبال کاهش ارزش دلار، بهای طلا هم امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1332 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.6 درصد کاهش همراه بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار