در ده ماهه سال جاری تخلفات صنفی در استان سمنان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 36 درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی یحیایی رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام بیش از 54 هزار مورد بازرسی در سال جاری از واحدهای صنفی استان سمنان خبر داد و گفت: این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف صورت گرفته است.

وی افزود : در این بازرسی ها که توسط 195ناظر افتخاری و55 کارشناس نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد 2 هزارو 377 مورد تخلف شناسایی شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت : این تخلفات اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، فروش و نگهداری کالای قاچاق و غیره است که تعداد یک هزارو 999 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 17 میلیارد و 628 میلیون و 821 هزار ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

افزایش 4 درصدی بازرسی از واحد های صنفی استان سمنان

وی با اشاره به افزایش 4 درصدی تعداد بازرسی ها در سال جاری تصریح کرد: تعداد تخلفات محرز شده و پرونده های تنظیمی در ده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته حدود 36 درصد کاهش داشته است که این امر نشان از تاثیر زیاد بازرسی های انجام شده در کاهش تخلفات دارد.

مهدی یحیایی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد یک هزارو 655 مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که از این تعداد ، 97 درصد آن توسط بازرسان و کارشناسان حوزه نظارت و بازرسی سازمان رسیدگی و منجر به نتیجه شده است.

یحیایی تأکید کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی ، مراتب را با شماره تلفن گويا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.