معاون آب منطقه‌ای فارس گفت: تا امروز فقط یک پنجم پارسال در فارس باران باریده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صالح جهرمی معاون آب منطقه‌ای فارس در کارگاه آموزشی طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) در شیراز گفت: سال گذشته تا ماه بهمن ۱۹۱ میلیمتر باران در فارس باریده بود، اما امسال تاکنون ۴۰ میلیمتر بارش داشته ایم و این آمار آژیر خطر بحران را بیش از پیش به صدا درآورده است.

وی با بیان اینکه تنها ۴۰ درصد از سد‌های فارس آب دارند، افزود: برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی فارس، ۲۵ درصد بیشتر از میانگین برداشت کشوری است.

جهرمی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد از آب‌های زیر زمینی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، بیان رکد: در فارس بیش از ۷۲ هزار چاه مجاز وجود دارد که با تعداد چاه‌های ۱۶ استان کشور برابری می‌کند.

دبیر علمی برگزاری کارگاه آموزشی طرح ملی دانش آموزی نجات آب هم گفت: مدیریت در مصرف آب را باید از رده‌های پایین شروع شود.

مصباح افزود: در این کارگاه یک روزه نمایندگان ۵۹ اداره آموزش و پرورش استان فارس با طرح داناب آشنا شدند تا آن را به معلمان و ۶۰ هزار دانش آموزان دوره متوسطه اول فارس منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا شهریور ۹۷ ادامه دارد، افزود: کارشناسان با اجرای این طرح سعی دارند با ایجاد حساسیت در همه اقشار جامعه و مشارکت همگانی در مدیریت صحیح منابع آب از بحرانی‌تر شدن وضعیت آب این مایه حیات جلوگیری کنند.
انتهای پیام/ر

داناب طرحی برای ترویج آموزه‌های فرهنگی مصرف بهینه آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار