معاون عمرانی استاندار همدان گفت: باید از خام فروشی در کشور جلوگیری شود وتولیدات معادن تبدیل به ارزش افزوده شود.

تولیدات معادن به ارزش افزوده تبدیل شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمودرضا عراقی ، معاون عمرانی استاندار همدان در کنگره ملی مهندسی معدن در دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه باید از خام فروشی در کشور جلوگیری شود وتولیدات معادن تبدیل به ارزش افزوده شود 'گفت: معادن بهترین جایگزین نفت برای تولید ثروت است.

وی افزود: توجه به بخش معادن نه تنها در رشد اقتصادی کشور تاثیر مستقیم دارد بلکه باعث کاهش هزینه ها در ساخت و ساز در حوزه راه و ساختمان می شود.

 عراقی  گفت: امروزه برنامه ریزی اصولی در افزایش تولید و بهره وری معادن می تواند راهکار بسیار مناسب و موثر در تولید ثروت و کاهش اتکا به نفت است.

وی با اشاره به اینکه  ظرفیت های مناسبی  در حوزه معدن کشورواستان وجود دارد اظهار داشت: باید با بهره وری از معادن نسبت به تبدیل آن به ثروت برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه همدان شهر علم، دانش و با جاذبه های مهم پزشکی و معدنی است خاطرنشان کرد:  امروزه دانشگاه های استان در سطح خوبی در کشور قرار دارند.

وی افزود: هم اکنون بهترین ذخایر تولید منیزیم در استان وجود دارد در حالیکه تا 6 ماه قبل برخی معتقد بودند که این طرح توجیه ندارد و اکنون به این نتیجه رسیده اند که 100 درصد توجیه اقتصادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد این طرح تا پایان سال آینده در راستای جلوگیری از خام فروشی خواهد بود.

وی با بیان اینکه همچنین بی نظیر ترین معدن نسوز و نیز سیلیس کشور در استان وجود دارد افزود: در راستای جلوگیری از خام فروشی برنامه ریزی جامع در دستور کار است.

انتهای پیام/ج

توجه به معادن  در رشد اقتصادی کشور موثر است

 

برچسب ها: معدن ، قیمت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار