معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان همدان باتوجه به در پیش بودن رویداد همدان ۲۰۱۸ در اولویت قرار دارد.

 توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان همدان در اولویت قرار داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود رضا عراقی،معاون امور عمرانی استاندار همدان در نشست رویداد «همدان ۲۰۱۸» گفت: هر استانی باید تکلیف اولویت توسعه خود را مشخص کند چنانکه محور توسعه استان همدان نیز گردشگری است.

عراقی با بیان اینکه با همکاری خوبی که در بین بخشهای عمومی، خصوصی و دولتی وجود دارد زیرساختهای تخصصی گردشگری با رویکرد خوب استان در حال پیشرفت بسیار مناسبی است، گفت: برند سازی و برگزاری رویداد ها از مهمترین شاخص های توسعه گردشگری در استان همدان است.

وی گفت: ثبت شهر جهانی سفال لالجین، شهر ملی منبت ملایر و کسب نشان جغرافیائی منبت تویسرکان از اتفاقات دو سال اخیر بوده و برگزار ی این دو رویداد بزرگ نیز در دستور کار استان است.

محمود عراقی گفت: با برگزاری دو رویداد مهم اجلاس جهانی اعضا گردشگری و نیز معرفی همدان بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸، همدان را بیشتر به جهانیان خواهیم شناساند.

عراقی افزود: مدیران با انعطاف بیشتری در حال تلاش برای افزایش زیر ساختهای گردشگری استان هستند و مهمترین فاکتور در زمینه پیشرفت گردشگری استان نقش آفرینی عموم مردم در این زمینه است که باید شناخت خوب و عمیقی از صنعت گردشگری استان داشته باشند.

وی به نقش تاثیر گذار رسانه ها در گردشگری استان همدان اشاره کرده وگفت: رسانه ها نقش موثری در این مقوله می توانند ایفا کنند و نقش این قشر باید به گونه ای باشدکه مردم به عنوان فعال گردشگری نقش آفرینی کنند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر نیز دراین نشست با بیان اینکه ۲۳ آبان ۹۷ اجلاس جهانی گردشگری Unwto در همدان برگزار می شود، ادامه داد: سال ۲۰۱۸، حدود ۵۰۰ عضو وابسته این شورا از کشورهای مختلف دنیا و بویژه شرکت های قدرتمند و خوشنام خصوصی در زمینه گردشگری میهمان همدان خواهند بود.

حمیدرضا یاری بابیان اینکه ۱۱ عضو این شورا از ایران و دو عضو این شورا از همدان است، گفت: علیصدر از اعضاء هیئت رئیسه این شورا است.

وی گفت: این یک رویداد ساده نیست و این رویداد زمینه ارز آوری و افزایش ثروت و رشد اشتغال خوبی را برای همدان فراهم خواهد کرد و فرصتی منحصر به فرد برای استان همدان است تا نهایت بهره برداری را از آن داشته باشیم.

یاری گفت: ورود یک گردشگر به همدان باعث ارز آوری خوب برای منطقه بوده و موج خبری رویدادهای ۲۰۱۸ تبلیغات خوبی را برای همدان با کمک رسانه ها در پی خواهد داشت و ورود گردشگر داخلی وخارجی را تسریع خواهد بخشید.

وی با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری در تهران هستیم که به دلیل این دو رویداد بزرگ یک سالن اختصاصی با فضای ۱۵۰۰متر مربع در ارتباط با کودک و گردشگری به استان همدان اختصاص یافته، گفت: با مدیریت میراث فرهنگی استان و سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی با قدرت در این نمایشگاه حضور خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه شورای سیاسگذاری رویداد ۲۰۱۸ به ریاست استاندار تشکیل شده است، گفت: با تشکیل ۷ کمیته و با حضور مدیران استانی فعالیت های رسمی این کمیته ها آغاز شده و طراحی لوگوی رویداد۲۰۱۸ که باعنوان همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی است نیز توسط استاد قباد شیوا در حال انجام است.

علی مالمیر افزود: اینکه همه می توانند باهم و در کنار هم کار کنند از سرمایه های استان همدان است و بزودی شاهد درخشش همدان در سطح ملی و فراملی در زمینه گردشگری با تبلیغات خوب خواهیم بود و باکمک هم چند رویداد خوب در سال ۲۰۱۸ در همدان برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از دستاورد های این رویداد اصلاح زیر ساختهای شهری اعم از ورودی ها، سرویس های بهداشتی درون شهری و بین راهی، مبلمان شهری و ایجاد انفجار خبری و موج گسترده ای از اخبار داخلی و خارجی بر روی سایتها و فضای مجازی در راستای معرفی استان، جذب توریست، جذب شرکت های معتبر تورگرادنی در سطح دنیا، ارتقاء ظرفیت هتلینگ و زیر ساختهای گردشگری است که به همین دلیل شورای سیاستگذاری در سطح ملی و استانی تشکیل شده و میز همدان درسازمان میراث فرهنگی کشور بصورت هفتگی برنامه ها را رصد می کند و در استان نیز معاون عمرانی استاندار جلسات هماهنگی را بصورت منظم و فوق العاده برگزار می کند.

مالمیر گفت: سایت رویداد ۲۰۱۸ نیز در طراحی است و با کمک رسانه های مختلف فعالیت تبلیغی خوبی از این رویدادها را درسال ۲۰۱۸ شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/خ

توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان همدان در اولویت قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.