جمع بندی نظر مجمع تشخیص درباره برخی موارد بودجه به مجلس ارجاع شده/ مردم در راهپیمایی امسال نشان دادند میان بقای نظام و حل مشکلاتشان تفکیک قائل اندعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:جمع بندی نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برخی موارد بودجه به مجلس ارجاع شد.

حجت الاسلام المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مردم ‌همچون سال های گذشته با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن خط بطلانی بر یاوه گویی های نظام استکبار کشیدند، اظهار کرد: مردم میان بقا و دوام نظام و حل مشکلاتشان فاصله قائل هستند.

وی ادامه داد: مردم می دانند که مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان قابل توجه است اما اساس نظام را هم قبول دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مردم دل در گروی نظام اسلامی خود دارند و آن را حاصل خون شهدا، میراث امام راحل و نتیجه تحمل رنج ها و زحمات بسیار خودشان می بینند.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه ملت ایران کارآمدی نظام را در مسئله امنیت ملی، قدرت دفاعی و پیشرفت در فناوری های مختلف می دانند، گفت: انتقاد مردم نسبت به مسائل اقتصادی و اجتماعی است اما در عین حال هم از اساس و کلیت نظام حمایت می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بیگانگان تصورشان این است که مشکلات اقتصادی و اجتماعی پاشنه آشیل نظام شده و ناکارآمدی آن را برای مردم ثابت کرده است در حالی که حضور چشم گیر، تماشایی و با نشاط مردم نشان داد که آنان نظام خود را کارآمد و توانا می دانند.

وی با تاکید بر اینکه مردم میان مشکلاتشان و حمایت و پشتیبانی از نظام تفکیک قائل اند، گفت: بیگانگان امید دارند برای نظام چالش ایجاد، ضمن آنکه نتوانسته اند از راه نظامی و فرستادن گروه های تروریستی برای نظام مخاطره ای درست کنند. به همین دلیل سخت ناراحت و عصبانی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم با بیان اینکه دشمنان هیچ قدرت تاثیرگذاری ندارند، تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی امسال نشان دهنده انسجام درونی و وحدت آحاد ملت در حمایت از جمهوری اسلامی بود.

وی با تاکید بر اینکه این پشتیبانی مردمی که در دنیا بی نظیر است، قطعا روی قدرت چانه زنی، معادلات منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی تاثیر فراوانی دارد، ادامه داد: این حضور پیام روشنی برای کشورهایی داشت که مایل نیستند، جمهوری اسلامی استوار باقی بماند و راه خود را ادامه دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره جلسات اعضای این مجمع با رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: تصویب لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی انجام می شود و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز دارای وظیفه نظارتی است.

وی اضافه کرد: مواردی مدنظر بوده که احتمال تخلف از سیاست های کلان نظام در آن دیده می شد، بحث هایی در این زمینه صورت گرفت و جمع بندی آن برای اصلاح به مجلس ارجاع شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موارد دیگری هم در دستور کار بوده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار