رودخانه قره چای پس از ۸ سال دوباره خروشان شد.

آمره‌ای مدیر عامل آب منطقه‌ای مرکزی  درگفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: با اشاره به اینکه رودخانه قره چای پس از ۸ سال دوباره خروشان شد گفت: هم اکنون حدود هزار لیتر در ثانیه آب در این رودخانه جاری است.

آمره‌ای با اشاره به اینکه با همکاری حق آب بران سر دهنه‌های کشاورزی بسته شد و به سمت رودخانه باز شد افزود: بستن چاه‌های آب در فصول غیر زراعی، لای روبی رودخانه قره چای از دیگر اقداماتی است که منجر به احیاء این رودخانه شده است.

وی با بیان اینکه بالا آمدن سطح منابع آب و احیای زیستگاه رودخانه قره چای از مهمترین فواید جاری شدن شدن این رودخانه است ا. ضافه کرد: دلیل جاری شدن این رودخانه اجرای طرح تعادل بخشی صنایع آبی است.

آمره‌ای مدیر عامل آب منطقه‌ای مرکزی از افزایش ذخیره آب سد ساوه از ۱۸ میلیون متر مکعب در سال گذشته و ۵۰ میلیون متر مکعب علیرغم کاهش بارندگی ۷۰ درصدی هم خبر داد.

رودخانه قره چای از شهرستان‌های شازند و اراک سرچشمه می‌گیرد به طول ۵۴۰ کیلومتر از شهرستان‌های اراک، شازند و خنداب بخشی از استان‌های همدان، کمیجان، فراهان تفرش عبور می‌کند و به سد الغدیر ساوه می‌رسد.

انتهای پیام / ج

رودخانه قره چای پس از ۸ سال دوباره جاری شد

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.