دریاچه قلعه کوکبیه شهرستان شازند که در مسیر رودخانه قره چای قرار دارد ساماندهی می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک در پنج کیلومتری شهر شازند دریاچه ای زیبا تشکیل شده که چشم هر گردشگری را به خود خیره می کند.

طی 30 سال بهره برداری معادن شن و ماسه از بستر رودخانه قره چای و ایجاد گودال های بزرگ و به برکت بارش های مناسب امسال این مکان به دریاچه ای به وسعت 40 هکتار و عمق متوسط 17 متر تبدیل شده است.

شهردار شازند گفت: طی جلسه ای که در فرمانداری با فیلی معاون عمرانی استانداری داشتیم ساماندهی این منطقه به شهرداری واگذار شد.

زمانی افزود: در حال حاضر تسطیح این منطقه را شروع کرده ایم که برای طراحی در فکر جذب قطب های علمی دانشگاه هستیم و برای سرمایه گذاری از شرکت های خصوصی استفاده می کنیم.

وی افزود: در غیر اینصورت شهرداری شازند آمادگی این را دارد که پروژه را طی دو یا سه سال آینده تمام و کمال به اتمام برساند.

گل محمدی کارشناس محیط زیست نیز ایجاد یک اکوپارک را در این منطقه ایده آل دانست ، پارکی که مردم را بیشتر با طبیعت آشنا می کند و بیشتر جنبه آموزشی و تفرجی دارد تا اقتصادی.

شهرستان شازند با داشتن آب و هوای کوهستانی و سرد بیشترین میزان بارش باران و برف را در استان به خود اختصاص داده و با دارا بودن ده ها چشمه جوشان در جذب گردشگر از شهرستان های موفق استان مرکزی محسوب می شود .

انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، شازند ، دریاچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
با تشکر لطفا از روستا های سربند نیز حرفی عکسی چیزی پخش کنید این منطقه پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر داره پیست اسکی - ماسوله شازند فیزیانه بسیار زیبا و دنج- رودخانه زیبای شازند و پل میر قاسم- و دیگر جاذبه ها