وزیر امور خارجه فرانسه بررسی بازسازی عراق و تضمین ثبات این کشور پس از شکست داعش را محور اصلی سفر امروز خود به عراق عنوان کرد.

سفر وزیر امور خارجه فرانسه به عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در سفر امروز خود به عراق درباره بازسازی این کشور جنگ زده با مقامات عراقی گفتگو خواهد کرد. این سفر بعد از اعلام پیروزی بغداد در جنگ علیه داعش صورت گرفته است.

لودریان گفت: من در این سفر به دنبال اعلام حمایت فرانسه از عراق و همراهی با این کشور هستم. ما همیشه در کنار عراق خواهیم بود. ما در ائتلاف مبارزه علیه داعش مشارکت داشتیم. همچنین اکنون که زمان بازسازی عراق است نیز در کنار شما خواهیم بود.

بعد از اینکه تروریست‌های داعش بخش‌های زیادی از خاک عراق و سوریه را در سال 2014 به تصرف خود درآورند، ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا برای مبارزه با داعش تشکیل شد که فرانسه یکی از اعضای اصلی این ائتلاف بود.

بعد از اعلام شکست داعش در سراسر این کشور در پایان سال گذشته، اکنون مقامات بغداد به دنبال جمع‌آوری کمک مالی و سرمایه در کنفرانس بازسازی هستند که قرار است از دوشنبه تا چهارشنبه در کویت تشکیل شود.

ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق نیز اعلام کرد ما امیدواریم بتوانیم از کمک کارشناسان فرانسوی برای بازسازی کشور استفاده کنیم.

لودریان که ماه آگوست سال گذشته نیز به عراق سفر کرده بود، در سفر امروز خود قرار است با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، فوائد معصوم، رئیس جمهور و سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق دیدار داشته باشد.

عراق به خاطر حضور عناصر داعشی و مبارزه علیه آنها در مناطق وسیعی از این کشور با ویرانی‌های گسترده‌ای مواجه است. مبارزه‌ای که بی خانمان شدن میلیون‌ها عراقی را در پی داشت.

مقامات ارشد این کشور غنی از منابع می‌گویند این کشور تلفات و خسارات بسیاری را در زمینه زیرساخت‌های نفتی، برق و تولیدی متحمل شده است. همچنین در بخش خدمات اساسی مانند آب و بهداشت نیز به شدت آسیب دیده است.

نخست وزیر عراق اعلام کرد بغداد بعد از یک مبارزه طولانی مدت علیه داعش و نیز گذراندن دهه‌ها تحریم و جنگ به منظور بازسازی نیاز به 100 میلیارد دلار سرمایه دارد.

ژان ایو لودریان امروز(دوشنبه) وارد بغداد، پایتخت عراق شد و مورد استقبال ابراهیم جعفری، وزیر خارجه این کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار