ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد مشخصات حدود یکصد تکفیری فرانسوی در سوریه مشخص شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، ­منابع نزدیک به ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه با اعلام این که مشخصات حدود یکصد تکفیری فرانسوی در سوریه مشخص شده است، در اظهاراتی که پیش از این به بازداشت این تکفیری‌ها به دست کرد‌های سوریه اشاره شده بود، تجدید نظر کردند.

این منابع اعلام کردند «این اشخاص کسانی بودند که از طریق خانواده‌ها یا وکلای آن‌ها مشخصاتشان به ما داده شده است. آن‌ها ممکن است افرادی باشند که بازداشت شده اند، از خروج آن‌ها جلوگیری شده است یا به سادگی در سوریه به سر می‌برند».

این منابع تصریح کردند در کل، نزدیک به ۳۰ خانواده به این ترتیب مشخص شده اند که فقط «پنج یا شش» مورد از آن‌ها در اردوگاه‌های بازدشت شدگان به سر می‌برند.

منابع نزدیک به وزیر امور خارجه فرانسه افزودند «از حدود یکصد نفری که مشخصات آن‌ها اعلام شده است، حدود ۶۰ نفر کودک و بقیه بزرگسال هستند».

ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در شبکه تلویزیون بی اف ام تی وی اعلام کرده بود «حدود یکصد تکفیری (فرانسوی) به دست کرد‌های سوریه بازداشت شده اند».

منابع نزدیک به وزیر امور خارجه فرانسه خاطر نشان کردند در میان ۲۵ تا ۳۰ خانواده‌ای که مشخصات آن‌ها اعلام شده است، اکثر آن‌ها مادر و کودک هستند».

بر اساس اظهاراتی که لودریان روز چهارشنبه عنوان کرد، شش خانواده حاضر در عراق نیز باید به خانواده‌های تکفیری فرانسوی افزوده شود. هم اکنون سه زن فرانسوی در عراق بازداشت شده اند و در انتظار محاکمه خود به سر می‌برند. این منابع همچنین تصریح کردند سایر خانواده‌هایی که مشخصات آن‌ها اعلام شده است، هنوز معلوم نیست کجا هستند.

وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرده بود بر اساس دکترین فرانسوی این تکفیری‌ها «به دست مقامات قضایی محلی محاکمه خواهند شد و به فرانسه باز گردانده نخواهند شد». فقط کودکان می‌توانند از طریق سازمان صلیب سرخ به فرانسه بازگردانده شوند.

اطرافیان وزیر امور خارجه فرانسه همچنین خاطر نشان کردند «در ارتباط با بزرگسالان، موضع فرانسه کاملا شفاف است: آن‌ها بازداشت شده اند و دادگاه‌های عراق یا سوریه آن‌ها را محاکمه خواهند کرد (..) در حال حاضر هیچ گونه قصدی برای این که آن‌ها به غیر از این کشور‌ها محاکمه شوند، وجود ندارد».

در ارتباط با سوریه این امر به نیرو‌های دموکراتیک سوریه، اتحادی از نیرو‌های کرد و عرب که به ویژه رقه، مرکز گروه وهابی صهیونیستی داعش را تصرف کردند، بستگی دارد».

در ارتباط با آن‌هایی که در عراق بازداشت شده اند و در آنجا مجازات اعدام اعمال می‌شود، فرانسه مخالفت خود را با هر گونه حکمی که به مجازات اعدام منجر شود، اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

مشخصات یکصد تکفیری فرانسوی در سوریه مشخص شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار