ملی پوش شنا گفت: برای شناگران هیچ هزینه‌ای نمی‌شود اما مسئولان انتظار کسب مدال دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تیم ملی شنا کشورمان این روزها در استخر قهرمانی آزادی اردوهای آمادگی خود را برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا پشت سرمی گذارد.

مهدی انصاری ملی پوش شنا درباره اردوی تیم ملی گفت: هر روز در دو نوبت صبح وعصر دراستخر آزادی تمرینات خود را دنبال می کنیم. عصرها هم تیم شنای تهران در لاین بندی جدا درکنار ما به تمرین می پردازند.

او درباره وضعیت دمای استخر آزادی تصریح کرد: به نسبت دو سال گذشته که دمای محیط استخر به زیرصفر رسیده بود، اکنون شرایط بهتری داریم وتقریبا دمای محیط به 5 الی 6 درجه بالای صفررسیده است که فکرمی کنم هنوز هم سرد است. در روزهای برفی تهران بازهم دمای زیر صفر درجه را تجربه کردیم.

انصاری ادامه داد: درحال حاضر فقط تمرین می کنیم. نه از اردوهای خارجی خبری هست و نه از اردوهای برون مرزی. خبرهایی مبنی بر برگزاری اردوهای خارجی درچند کشور اروپایی شنیده ایم اما هم چنان خبری نیست. مرداد ماه بازی های آسیایی جاکارتا آغاز می شود اما هنوز کار خاصی انجام نشده است. در رشته شنا رکورد مهم است.هرچه تعداد مسابقات بیشتر باشد عملکرد و رکورد شناگران بهبود می یابد. با این وضعیت اگر ورودی المپیک و نتایج خوبی کسب نکنیم، سیل انتقادات به سوی ما می آید.

بهترین شناگرایران در2 سال اخیر اظهار کرد: اگر کار شناگران دیگر کشورها را پیگیری کنید خواهید دید برای مثال شناگران قرقیزستانی در طول یک سال در همه مسابقات بین المللی شرکت می کنند و در نهایت به راحتی ورودی المپیک را کسب می کنند. اما برای شناگران ایرانی هیچ هزینه نمی شود اما همه انتظار کسب مدال و نتیجه دارند. به آریا نسیمی شاد چه چیزی داده ایم که از عملکردش در المپیک ریو انتقاد می کنیم. جالب است مسئولان می گویند مدال بگیرید تا از شما حمایت کنیم. اگر من مدال بازی های آسیایی را کسب کنم چه احتیاجی به حمایت مسئولان دارم.

دارنده مدال برنز 50 متر پروانه بازی های هم بستگی کشورهای اسلامی اضافه کرد: چند ماه پیش که برای شرکت در مسابقات جهانی درمجارستان حضور یافته بودم واقعا از شرایطی که داشتم خجالت کشیدم. همه شناگران با هم آشنا بودند و با یکدیگر گفت وگو و شوخی می کردند اما نه من کسی را می شناختم و نه کسی من را نمی شناخت. چرا حضور ما باید این قدر درعرصه های جهانی کم رنگ باشد که کسی ما را نشناسد. 

او تاکید کرد: نبود استخرهای استاندارد نیز مشکل بزرگ دیگری است. در مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان درماده 100 متر مختلط در50 مترنخست به دلیل خوردن سرم به دیواره استخر نتوانستم به بازی برگردم و چهارم شدم. همه این ها به این دلیل آن است که درایران استخر استاندارد 25 متر وجود ندارد.

دارنده مدال برنز ماده ( 4 در100 متر)بیان کرد: ماه گذشته شناگران سرشناس از سراسر دنیا اردویی را دراسپانیا برگزار کردند. من از طریق فضای مجازی تمرینات این افراد را دنبال می کردم. امکانات فوق العاده ای داشتند. دربدنسازی از دستگاه هایی استفاده می کردند که من نه تنها اسم آن را نمی دانستم بلکه تا کنون چنین دستگاه هایی ندیده بودم. شناگران قهرمان در تمام دنیا چند روز بعد از المپیک ریو تمرینات خود را آغاز کرده اند اما ما هنوزبلاتکلیف هستیم.

انصاری خاطر نشان کرد: مدتی است توانسته ام با حمایت مالی فولاد آذربایجان تمریناتم را پیگیری کنم. از رئیس هیات شنا استان آذربایجان شرقی فیروزی وفرماندار میانه سپاسگزارم که حمایت های همه جانبه ای از من داشتند و برای حامی مالی مذاکرات زیادی انجام دادند.

انتهای پیام/

اظهارات انصاری درباره تیم ملی شنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار