انتخابات فدراسیون شنا روز شنبه 9 دی برگزار خواهد شد و این در حالی است که هنوز بر خلاف قانون نامزد های انتخاباتی معرفی نشده اند.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان آذر و دی برای بخش اعظمی از جامعه ورزش ماه های مهمی محسوب می شود. سرنوشت 11 فدراسیون در این دو ماه مشخص شده است و تعدادی دیگر نیز در انتظار نشسته اند. آن چه که در این چند روز بیشتر از همه چیز به چشم آمده است اعتراض ها به نحوه ثبت نام و سرپرستی و نوع رای گیری در برخی انتخابات اخیر بوده است و به نوعی منتقدان نقش وزارت را در این ماجراها پر رنگ می دانند.

انتخابات فدراسیون تکواندو با افشاگری یکی از نامزدها تا حدودی ابهام را در مجمع این فدراسیون بوجود آورد و برگزاری مجمع های اخیر را زیر سوال برد.

روح انتخابات با برخی اتفاقات اخیر همخوانی ندارد یا حداقل در برخی موارد با نگاه خوشبینانه عدالت و مساوات در میان نامزد ها برقرار نبوده است.


کلانتری کاندیدای انصراف داده انتخابات فدراسیون تکواندو به صراحت در یکی از مصاحبه هایش اعلام کرد که سلطانی فر از او خواسته به طور جدی در انتخابات فدراسیون تکواندو حضور پیدا کند اما با پولادگر رقابت نکند. کلانتری هم تصور کرده است او رئیس خواهد شد اما به دلیل تغییر برنامه ( به گفته داورزنی در روز انتخابات ) او انصراف خود را اعلام می کند.

توضیح درباره اتفاقات تکواندو برای روشن کردن حواشی انتخابات فدراسیون شنا بود. در حالی که شنبه 9 دی مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا برگزار می شود اما هم چنان اسامی کاندیداها اعلام نشده است. بر اساس قانون اسامی تایید صلاحیت شده ها باید 10 روز قبل از انتخابات اعلام شود و این اولین مورد تخلف در انتخابات فدراسیون هاست که به هر حال دیر تر از موعد اعلام کردن اسامی شبهاتی را در ذهن منتقدان بوجود می آورد.( دقایقی بعد از انتشار این گزارش اسامی نامزد ها اعلام شد)

جدا از مسائل آئین نامه ای چند نکته در انتخابات فدراسیون شنا چشم گیر است. گفته می شود وکیل یکی از کاندیداها در زمان ثبت نام از زبان یک مسئول  وزارت ورزش، با اطمینان از پیروزی موکل خود گفته است.

امیدواریم تسویه حساب های شخصی در انتخابات دخیل نباشد و فردی که به عنوان ریاست فدراسیون شنا می رسد به این نکته توجه داشته باشد که این رشته مدال آور و پر مدال در المپیک از ورزش های پایه محسوب می شود و یک اشتباه در انتخاب رئیس فدراسیون می تواند سال ها ما را در این رشته به عقب براند.

 انتهای پیام/

 وضعیت انتخابات فدراسیون شنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار