مدیرکل هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی از بعدازظهر روز امروز دوشنبه به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه سامانه بارشی از بعدازظهر امروز وارد لرستان می‌شود، اظهار کرد: با ورود این سامانه به استان در بعدازظهر امروز بارندگی‌های خفیفی برای مناطق شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اوج فعالیت این سامانه عصر سه‌شنبه لغایت عصر چهارشنبه بوده که سراسر استان را درگیر می‌کند.

مدیرکل هواشناسی لرستان طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه برای مناطق شمالی استان بارش برف را پیش‌بینی کرد و افزود: این سامانه اگرچه مدت کوتاهی داشته، اما از شدت خوبی برخوردار است به نحوی‌که پیش‌بینی می‌شود بین ۲۵ تا ۳۰ میلیمتر بارندگی را شاهد شویم.

هاشمی بیان داشت: با فعالیت این سامانه در استان امکان سیلابی شدن رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر وجود داشته لذا اخطاریه‌های لازم به دستگاه‌های ذیربط صادر می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی دیگر در روز جمعه به استان، تصریح کرد: اوج فعالیت بارشی سامانه روز جمعه، لرستان و چهارمحال‌بختیاری بوده که پیش‌بینی می‌شود ریزش خوبی از نزولات جوی در این دو استان اتفاق بیفتد.

مدیرکل هواشناسی لرستان یادآور شد: اگرچه طی این هفته شاهد ورود دو سامانه بارشی در استان خواهیم بود، اما این دو ۷۰ درصد کاهش بارندگی‌های پاییزه را جبران نکرده و تنها بارندگی‌های نرمال زمان خود را جبران می‌کنند.

انتهای پیام/م

ورود سامانه بارشی از امروز به لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.