تقویت ارزش سهام بازار بورس باعث افزایش قیمت نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال تقویت ارزش سهام بازار بورس نیویورک و ثبات در ارزش سهام آسیایی، بهای نفت امروز (دوشنبه) با یک درصد افزایش همراه بود و توانست اندکی از ضررهای هفته گذشته را جبران کند.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 63 سنت افزایش (معادل 1 درصد)، به 63 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 63 سنت افزایش (معادل 1.1 درصد)، 59 دلار و 83 سنت در هر بشکه معامله شد.

در پی سقوط ارزش سهام بازار بورس نیویورک در هفته گذشته، بهای نفت با کاهش شدیدی همراه بود. این در حالی است که ارزش سهام نیویورک روز جمعه اندکی تقویت شد و سهام آسیایی هم امروز با ثبات همراه بود.

اما بازار همچنان با افزایش سطح تولیدات نفتی آمریکا مواجه است. فعالیت های حفاری آمریکا هم اکنون به بالای 10 میلیون بشکه در روز رسیده است. شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز روز جمعه اعلام کرد: شرکت های انرژی آمریکایی در هفته گذشته 26 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده اند و تعداد کل آنها را به 791 سکو رسانده اند. این بالاترین سطح از آوریل 2015 محسوب می شود.

افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تا حدودی تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را بی‌نتیجه کرده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند. این توافق از اوایل سال 2017 آغاز شده است.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا، بهای طلا هم امروز با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.6 درصد افزایش به 1323.68 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا هم در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.34 درصد کاهش همراه بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار