دستاوردهای اقتصادی انقلاب/

محمودی‌اصل: از یک مونتاژ کار صفر تبدیل به تولید کننده واقعی شدیم

کارشناس اقتصادی تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب از یک مونتاژ کار صفر به تولید کننده واقعی شدیم و اکنون در صنایع کشور،دانش لازم بومی وجود دارد.

محمودی‌اصل: از یک مونتا‍ژ کار صفر تبدیل به تولید کننده واقعی شدیمحسین محمودی‌اصل کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی توانست دستاوردهای مهمی در حوزه‌های مختلف برای کشورمان به ارمغان آورد.

وی افزود: این دستاوردها‌ که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و علمی اتفاق افتاده است، شکوفایی و رشد جامعه را فراهم آورد.

محمودی‌اصل با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی به دلیل مسایل مختلف داخلی، منطقه‌ای و تعطیلی دانشگاه‌ها، مشکلات زیادی داشتیم، اظهار کرد: در سال‌های قبل از انقلاب، در حوزه اقتصاد رشد منفی یک تا منفی 7.7 درصد را شاهد بودیم، اما پس از پیروزی انقلاب رشد اقتصادی وضعیت بهتری  پیدا کرد.

وی اضافه کرد: توطئه دشمنان این بود که با  جنگ تحمیلی جلوی انسجام ملی و سرمایه اجتماعی را بگیرند، اما پس از جنگ تحمیلی با وجود  از دست رفتن هزینه‌های بسیار و از دست دادن نیروهای توانمند، باز ایران اسلامی توانست رشد و حرکت پویا را تجربه کند.

این کارشناس اقتصادی اذعان کرد:‌ انقلاب اسلامی فرصت بروز ایده‌ها و خلاقیت‌های مختلف و کار آفرینی را برای جوانان این مرز و بوم فراهم آورد.

محمودی‌اصل ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب شرایط شرکت در فعالیت‌های اقتصادی برای افراد گمنام و تک تک آحاد مردم در همه جای کشور فراهم شد.

وی افزود: اکنون شاهدیم که مردم در حوزه‌های گوناگون همچون گردشگری، تولید دانش بنیان و تجارت در بازارهای جهانی ورود کرده‌اند و این یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که هر کس توانایی و خلاقیت داشته باشد، حوزه‌های رشد و پیشرفت برای او فراهم است.

وی تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب از یک مونتاژ کار صفر برای برند‌های جهانی تبدیل به تولید کننده واقعی شدیم و اکنون در صنایع کشور، بیشتر قطعات، مجموعه‌های تکمیلی و دانش لازم بومی وجود دارد.

محمودی‌اصل، افزود: احتیاجات ما به سایر کشورهای جهان به حداقل رسیده است هر چند که نمی‌توانیم ادعا کنیم، حذف تعاملات با کل دنیا را خواهانیم، بلکه باید بر اساس سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و فرامین مقام معظم رهبری تعاملات با همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی‌ را داشته باشیم.

کارشناس اقتصادی با تأکید بر نقش خود اتکایی‌ در شکل‌گیری اقتدار و توانمندی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: کاهش ریسک‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب شکوهمند اسلامی بود.


انتهای پیام/

تقویت صنایع ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
اشتغال بحث مهمی است اگر بررسی ومطرح شود
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۱:۰۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
زنده باد ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
خواهشمندم مشکلات گرانی هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
خودرو در سال 97 ارزون میشه ؟
آخرین اخبار