دادگاه عالی برزیل درخواست تجدیدنظر رئیس‌جمهور پیشین برزیل برای آزادی از زندان را رد کرد.

تلاش‌های ناموفق داسیلوا برای فرار از زندانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از فرانس 24، قاضی دادگاه عالی برزیل روز جمعه درخواست تجدیدنظر لوییس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور سابق برزیل برای آزادی از زندان را رد کرد.

ادسون فاچین، قاضی دادگاه عالی چالش حکم آزادی داسیلوا را فعلا متوقف کرده است و اعلام کرد که مسئله آزادی داسیلوا بار دیگر توسط هیئت 11 نفره دادگاه مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

وکیل مدافع داسیلوا در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم قاضی پرونده به دادگاه عالی فدرال فرصت اعمال قانون را می‌دهد بویژه این‌که قانون ضمانت کرده است که فرضیه بی‌گناهی وی تا زمان اعلام تصمیم نهایی دادگاه حفظ شود.

لولا داسیلوا تمام تلاش خود را برای کاهش زمان زندان خود به کار گرفته است تا بتواند در انتخابات ریاست جمهوری امسال شرکت کند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد داسیلوا در میان بسیاری از برزیلی‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است و آنها از تلاش‌های موفق وی در کاهش فقر طی سالهای 2010-2003 یاد می‌کنند. در حالیکه 40 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی‌ها وی را مسئول وضعیت اقتصادی ناگوار در برزیل می‌دانند.

ماه گذشته داسیلوای 72 ساله به 12 سال زندان به اتهام فساد مالی محکوم شد. وی متهم است که یک آپارتمان لوکس سه طبقه را به عنوان رشوه از یک گروه ساختمانی دریافت کرده است.

تاکنون تلاش‌های وکیل مدافع داسیلوا برای جلوگیری از اجرای این حکم با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار