دادگاه برزیل برای «لولا داسیلوا» به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی محکومیت 9 سال و شش ماه زندان درنظر گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا»، رئیس جمهور سابق برزیل، به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی از سوی دادگاه این کشور به گذراندن 9 سال و شش ماه زندان محکوم شد. این حکم داسیلوا به اولین مورد از پنج پرونده قضایی مفتوح علیه وی مربوط می‌شود.

رئیس‌جمهور سابق برزیل در پرونده دریافت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رشوه، مجرم شناخته شد. دادستان پرونده اعلام کرد این مبلغ از طرف یک شرکت مهندسی در ازای کمک داسیلوا به عقد قرارداد با کمپانی نفت و گاز پتروبارس صرف نوسازی آپارتمان ساحلی او شده است.

داسیلوا برای دو دوره متوالی و در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ میلادی عهده دار سمت ریاست‌جمهوری برزیل بود.

در عین حال، «دیلما روسف»، رئیس جمهور برزیل، که خود در معرض اتهامات متعددی قرار دارد از داسیلوا حمایت کرده و او را بی‌گناه دانست. روسف معتقد است اگر مردم برزیل از داسیلوا حمایت کنند، او می‌تواند برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 نیز کاندید شود.

سخنان روسف در حالی بیان می‌شود که داسیلوا از سوی دادگاه برای مدت 19 سال از انجام هرگونه فعالیت رسمی سیاسی منع شده است.

 وکلای مدافع داسیلوا علاوه بر اعتراض به حکم صادر شده و ارائه درخواست تجدیدنظر، نزد سازمان ملل متحد نیز فرجام خواهی کرده‌اند.

لولا داسیلوا پیش از ریاست جمهوری برزیل، رئیس یک اتحادیه کارگری بود و هنگام ترک کاخ ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۱، دارای محبوبیتی ۸۳ درصدی در کشورش بود. اتهامات وارد شده به داسیلوا موجب نشد وی محبوبیت خود را در میان شهروندان برزیلی از دست بدهد. او پیش از این اعلام کرده بود مایل به حضور مجدد در عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برزیل است.

احتمالا رسیدگی به فرجام‌خواهی رئیس جمهور پیشین برزیل هشت ماه زمان ببرد. دوران حبس داسیلوا تا زمان تائید احتمالی محکومیتش در دادگاه تجدیدنظر آغاز نخواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار