استاندار اردبیل گفت: بانک های عامل جهت تسریع در روند تسهیلات اشتغال فراگیر با متقاضیان و سرمایه گذاران همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: طبق آمار ارایه شده از سوی مدیران شعب بانک ها تاکنون بالغ بر ۱۷۰میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال فراگیر پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک ها بازوی توانمند اقتصادی جامعه محسوب می شوند افزود: بانک های عامل باید بیشتر از شیوه نامه ها به قانون استناد کنند.

استاندار اردبیل افزود: فرمانداران به عنوان محور اشتغال مشکلات و موانع اعطای تسهیلات به متقاضیان را بررسی و در کارگروه اشتغال مطرح کنند.

بهنام جو با بیان اینکه متقاضیان تسهیلات شتغال فراگیر در طرح های روستایی بیشتر است افزود: این تسهیلات عمدتا برای طرح‌های بخش کشاورزی و دامداری بوده و  تا پایان سال بخش قابل توجهی از این تسهیلات نیز به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری شرایط بهتری برای پرداخت تسهیلات فراهم می شود گفت:در حوزه رونق تولید، اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار با همکاری و هماهنگی بیشتر شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال در استان اردبیل اظهار داشت: فعالیت مطلوب بانک ها و تعهد متقاضیان از قبیل وثایق و ضامنین در تسریع فرایند تسهیلات کمک می کند و قطعا در کنار سایر فعالیت‌های روزمره، پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر را به صورت ویژه دنبال می کنیم.

بهنام جو تصریح کرد: رونق اقتصادی استان در گرو تسهیلات ارزان قیمت است و برای بهره مندی از این تسهیلات باید کارگروه های اشتغال و همچنین شورای عالی بانک های عامل با هماهنگی و شفاف سازی موضوع در چرخه اقتصادی نقش خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی ضمن تاکید به همکاری بانک ها و متقاضیان اظهار کرد: با معرفی و تایید شوراهای روستاها بانک های عامل موظف هستند سند روستایی و نسخ زمین های زراعی را به عنوان ضامن طرح اشتغال فراگیر قبول کنند.

بهنام جو ارایه وام برای ارتقای کیفی هتل ها را یاد آور شد و اظهار کرد:برای استفاده از وام های گردشگری در راستای اشتغال فراگیر جهت استانداردسازی هتل ها بجای نوسازی و ارتقای کمی، توسعه و ارتقای کیفی را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/ح

پرداخت بالغ بر ۱۷۰میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال فراگیر در اردبیل

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.