نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان در تاریخ ۲۵ بهمن ماه جاری خبر داد.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: افتتاحیه بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در روز ۲۵ بهمن در شهرستان زاهدان آغاز و تا ۲۷ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: این همایش شامل سه کمیسیون کلامی اجتماعی و بانوان خواهد بود که کمیسیون کلامی با عنوان بررسی دعاوی جریان‌های تکفیری و آیات مورد استناد آنان، کمیسیون اجتماعی با عنوان تبیین سیره اجتماعی سیاسی پیامبر (ص) و کمیسیون بانوان با عنوان بازخوانی نقش و جایگاه زن در اسلام و مذاهب برگزار می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: هر کدام از این کمیسیون‌ها محور‌های خاص خود را دارند که به صورت ویژه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

وی بیان کرد: سیره اجتماعی سیاسی پیامبر اعظم در رفتار با مومنان، سیره اجتماعی و سیاسی پیامبر اعظم در رفتار با مخالفان، سیره اجتماعی و سیاسی پیامبر اعظم در حل منازعات داخلی، سیره اجتماعی سیاسی پیامبر اعظم در تمدن سازی اسلامی و انحراف گروه‌های تکفیری از سیره اجتماعی سیاسی پیامبر نیز از محور‌های کمیسیون اجتماعی است.

وی افزود: ۲۲۸ مقاله به این همایش رسیده است که ۱۱۵ مقاله از آقایان و ۹۱ مقاله از بانوان است که سهم بانوان در این همایش نسبت سال‌های قبل رشد بیشتری داشته است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: از مجموع ۲۲۸ مقاله رسیده به این همایش ۷۱ مقاله پذیرفته شده که در رده‌های عالی خوب متوسط و ضعیف ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/گ

همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار