مدیرکل هواشناسی استان گفت : تعداد ایستگاه های باران سنج خودکار استان در چهار سال گذشته از 10 مورد به 45 ایستگاه ارتقا و تجهیز یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ مجتبی جلالی مدیر کل هواشناسی استان خراسان شمالی با بیان این که تعداد ایستگاه ها باران سنج در سال 92، 10 مورد بوده است گفت : برای هر ایستگاه بیش از سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 80 ایستگاه سنتی در استان وجود دارد ، افزود : هم اکنون به سمت خودکارسازی ایستگاه ها حرکت کرده ایم اما در مکان هایی همچون ایستگاه فرودگاه بجنورد هنوز به صورت سنتی است.

جلالی با بیان این که ایستگاه خودکار داده های هواشناسی را به صورت اتوماتیک اندازه گیری ، ثبت و ارسال می کند ، اظهار کرد : در ایستگاه سنتی کارشناس مربوطه با ادوات داده ها را اندازه گیری ، ثبت و ارسال می کند .

وی با اشاره به این که در دهه فجر امسال 6 ایستگاه هواشناسی خودکار و 12 ایستگاه باران سنج خودکار در استان خراسان شمالی بهره برداری شد ، گفت : میانگین بارش ها از ابتدای امسال تاکنون 87 ممیز6 میلی متر در سطح استان بوده که نسبت به سال گذشته 52 درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت حدود 50 درصد کاهش داشته است.

گفتنی است : خراسان شمالی در سال جاری جزو سه استان اول خشکسالی در کشور بوده است.

انتهای پیام/آ

ارتقاء ایستگاه باران سنج خودکار در استان خراسان شمالی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.