معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ واحد بوم گردی برای نخستین بار در این استان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر افتتاح شد.

مجتبی میرحسینی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: ۱۵ واحد بوم گردی برای نخستین بار در این استان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر افتتاح شد.

میرحسینی افزود: : ۸۰ واحد بوم گردی دیگر نیز متقاضی راه اندازی در روستا‌های سیستان و بلوچستان هستند که هم اینک مراحل ایجاد، تکمیل، تجهیز و صدور پروانه بهره برداری را طی می‌کنند.

وی افزود: بخش قابل توجه‌ای از این واحد‌های بوم گردی قبل از نوروز ۹۷ به تاسیسات گردشگری سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود.

وی از افزایش امید به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: محصول تلاش‌های انجام شده دستگاه‌های مختلف، رسانه ها، بخش خصوصی و باور مردم به توسعه بر محور گردشگری سبب افزایش امید به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان شده است.

وی بیان کرد: یک هتل آپارتمان در شهرستان چابهار پس از تکمیل مراحل ساختمانی و تجهیز مراحل صدور پروانه بهره برداری در نوروز ۹۷ به مجموعه تاسیسات گردشگری سیستان و بلوچستان افزوده خواهد شد.

وی تاکید کرد: در بازار رقابتی امروز نمی‌توانیم تنها به صرف داشتن مناطق گردشگری و ابنیه تاریخی اقدام به جذب توریست و گردشگر کنیم چرا که ارکان متعددی در زمینه جذب و ماندگاری گردشگران به منظور ثروت آفرینی و کسب درآمد‌های اقتصادی بیشتر موثر هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در جذب گردشگر اقامت گردشگران در مناطق مختلف روستایی و شهری این استان است که روند رو به رشدی را طی می‌کند.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صد‌ها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان‌های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازار‌های متعدد با کالا‌های داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان‌های گردشگر پذیر کشور است.

مرز‌های طولانی زمینی و دریایی در کنار سد‌ها و رودخانه‌های متعدد، باغ‌های میوه‌های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این استان است.

انتهای پیام/ع

افتتاح  واحد بوم گردی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.