نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید شرایطی فراهم آورد تا با نظارت و بررسی مناسب به‌خوبی جلو این روند خطرناک را در استان گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   سید ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت:با اشاره به پاره‌ای از مشکلات دامن‌گیر اقتصاد استان تولید و عرضه کالای غیراستاندارد و فاقد کیفیت نامناسب را یکی از اساسی‌ترین مشکلات استان یزد دانست و بیان کرد: باید شرایطی فراهم آورد تا با نظارت و بررسی مناسب به‌خوبی جلو این روند خطرناک را در استان گرفت و به این رویه پایان داد.

موسوی امروز پنجشنبه 19بهمن ماه در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد افزود:800 کالای موردنیاز مردم در یزد تولید می‌شود، اگر همین کالاها ابتدا از سوی دستگاه‌های دولتی مورداستفاده قرار گیرند، استفاده از آن‌ها در بین مردم نیز اشاعه خواهدیافت.

وی تصریح کرد: بر اساس برخی بررسی‌ها و معیار سنجی‌های انجام‌شده باید گفت که تمایل مردم برای خرید کالای صورت نگران‌کننده‌ای به خود گرفته است، لذا لازم است تا علاوه بر تلاش مجدانه در راستای تولید کالای داخلی باب میل مصرف‌کننده و با کیفت، فرهنگ‌سازی‌ها و آگاهی بخشی‌های لازم در این زمینه نیز از راه‌های متعدد و از مراجعی چون روحانیت در جامعه رشد داده شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی‌ها حاکی از آن است که 800 کالای موردنیاز مردم در یزد تولیدشده و البته از کیفیتی مناسب نیز برخوردار هستند، اگر همین کالاها ابتدا از سوی دستگاه‌های دولتی مورداستفاده قرار گیرند، استفاده از آن‌ها در خارج از این دستگاه‌ها نیز اشاعه یافته و مردم به خرید این کالاها اقدام خواهند کرد.

موسوی ادامه داد: این اقدام نه‌تنها گامی بزرگ در راستای افزایش درآمد جامعه خواهد بود بلکه با رشد نیاز بازار به این دست کالاهای تولید یزد شاهد رشد اقتصاد در دارالعباده خواهیم بود، البته باید توجه داشت که یکی از اصلی‌ترین راه‌های اجرای اقتصاد مقاومتی نیز همین راه و بهره‌وری از توان داخلی از سوی دستگاه‌های دولتی است که امیدواریم با توجه دقیق این روند سرآغازی درخور داشته باشد.

این مقام مسئول اوضاع کسب‌وکار در استان یزد را مطلوب دانست و بیان کرد: در برنامه بودجه سال 1397، از استان یزد به‌عنوان دوازدهمین استان تولیدکننده ثروت یادشده است که لازم است با بهره‌گیری این توانمندی و البته با توجه و تلاش‌های مجدانه در مرکز، یزد را همواره به جایگاه‌های بهتر و مناسب‌تر سوق داد.

نماینده مردم یزد آموزش و پرورش یزد را الگویی مناسب در راستای رشد و تعالی دانست و افزود: معلمان، مدیران و دانش آموزان تلاشگر در آموزش‌وپرورش یزد 24 سال است که نام این استان را در رتبه نخست کنکور حفظ کرده‌اند؛ لذا لازم است تا مدیران صنعتی نیز با نگاه آن‌ها، این تلاش و پشتکار را الگوی خود قرار داده و همواره این استان را به جایگاه‌های برتر اقتصادی سوق دهند.

وی همچنین با اشاره به نیاز استان در جذب و به‌کارگیری سرمایه‌های خرد در اقتصاد بیان کرد: لازم است تا با گسترش نظام بهابازار در یزد فرصتی برای مردم فراهم ساخت تا سرمایه‌های خرد خود را از مسیر امن و مناسب در صنعت به‌کارگیرند.

موسوی حال صنعت نساجی یزد را نامساعد برشمرد و گفت: زمانی یزد در صنعت فرش و نساجی حرف را در کشور می‌زد ولی امروز می‌بینیم که نساجی دارالعباده از رونق و شکوه خود فاصله گرفته است، استان یزد استعداد بسیاری در رونق این صنعت داشته و باید با مدیریت مجدانه و طرح و اجرای برنامه‌های سازنده، اقدامی مناسب در این عرصه را موجب شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر افزود: درست است یزد از نعمت آب به‌وفور بهره نبرده است و البته همین کم آب بوده این خاک درس‌های بزرگ و دستاوردهایی ارزشمند برای ما برجای گذاشته است ولی این خاک ارزشمند در داشتن منابع غنی معدنی در جایگاه مناسبی و بالایی قرار دارد.

وی اذعان کرد: باید با برنامه‌های سازنده از این ثروت نهفته در خاک در راستی تعالی اقتصاد استان نهایت بهره را داشت.

انتهای پیام/ی

 ازکالای غیراستاندارد و فاقد کیفیت دریزد جلوگیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.