همزمان با دهه مبارک فجر فیلم سینمایی ماجرای نیمروز با حضور جواد بهبود‌زاده ‌ـ‌نویسنده و پژوهشگرـ و اهالی سینما تحلیل‌ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  همزمان با دهه مبارک فجر فیلم سینمایی ماجرای نیمروز ساخته محمدحسین مهدویان در حوزه هنری یزد اکران و با حضور جواد بهبود‌زاده ‌ـ‌نویسنده و پژوهشگرـ و اهالی سینما تحلیل‌ شد.

 مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد گفت: در سی‌امین نشست اکران و تحلیل فیلم‌ حوزه هنری استان که ویژه بازخوانی وقایع و رویدادهای انقلاب اسلامی از دریچه سینما بود، فیلم ماجرای نیمروز به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی به نمایش درآمد و با حضور جواد بهبود‌زاده ‌ـ‌نویسنده و پژوهشگر یزدی‌ـ و جمعی از اهالی هنر هفتم مورد تحلیل و بررسی قرار ‌گرفت.

علیرضا غفاریان افزود: موضوع این فیلم که فیلمنامه‌ آن را محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی نوشته‌اند به ترورهای گروه منافقین در سال ۱۳۶۰ و اتفاقات بعد از عزل ابوالحسن بنی‌صدر می‌پردازد ماجرای نیمروز در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس شد.

مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی، جواد عزتی و مهدی پاکدل در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در این نشست جواد بهبود‌زاده به عنوان مهمان ویژه برنامه به معرفی ماهیت پلید گروهک تروریستی منافقین و جنایت‌های این گروه برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: اگر این انقلاب امروز پرفروغ‌تر از هر زمان دیگر به حرکت خود ادامه می‌دهد به برکت خون شهدا و حضور مردم در صحنه‌های حساس انقلاب است.

این پژوهشگر همچنین بر ضرورت تولید این گونه فیلم‌ها تأکید کرد و افزود: با این آثار می‌توان مردم به ویژه نسل جوان را با وقایع و رویدادهای انقلاب بیشتر آشنا کرد.

در ادامه هر کدام از هنرمندان نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص ماجرای نیمروز بیان کردند.

با هم فیلم دیدن، تماشای فیلم روی پرده، هدفمند فیلم دیدن و تقویت و ارتقای دانش بصری سینماگران جوان و فعال استان از مهمترین اهداف برگزاری سلسله نشست‌های اکران و تحلیل فیلم در حوزه هنری یزد است.

گفتنی است: نشست هفتگی اکران و تحلیل فیلم‌های منتخب ایران و جهان سه‌شنبه‌ها ساعت 18 در حوزه هنری یزد برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد است.

انتهای پیام/ ی

اکران فیلم سینمایی ماجرای نیمروز درحوزه هنری یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.