معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت : شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های خود را در سطح روستاها باید گسترش دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در جمع فرمانداران ،بخشداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان سمنان گفت : شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های خود را در سطح روستاها باید گسترش دهند تا ارزش‌افزوده نصیب روستاییان شود.

دولت نباید بنگاه‌دار باشد

وی با بیان اینکه دولت نباید بنگاه‌دار باشد افزود : باید در حوزه اقتصادی آموزش‌های ویژه‌ای برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی داشته باشیم تا مردم در این امر شریک باشند.

رضوی گفت : کسی که وام می‌گیرد باید توان پرداخت تسهیلات را داشته باشد و بانک را به هزینه نیندازد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تأکید بر اینکه بانک‌ها برای پروژه نباید طلب وثیقه شهری کنند اذعان کرد: از طرفی بانک‌ها حق ندارند بدون وثیقه تسهیلات پرداخت کنند و آورده باید 20 درصد باشد.

رضوی ارائه وام 6 درصد را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برشمرد و افزود: اصلی‌ترین کار ایجاد اشتغال به مدت هفت سال در روستاها و مناطق عشایری است و برای تحقق این امر تمامی دستگاه‌ها و مسئولان باید با یکدیگر در تعامل و همکاری باشند تا بتوانند میزان مشارکت‌های مردمی را در این عرصه ارتقا بخشند.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.