سرپرست اداره توسعه مدیریت و منابع هواشناسی استان اصفهان گفت: طرح تهک، خطای انسانی را کم و فرآوری داده را با استفاده از دستگاه‌های تمام دیجیتال ممکن و دسترسی به آن را برای همه اقشار جامعه میسر می‌کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   بابک اسدی  امروز در مراسم افتتاح ایستگاه تمام‌اتوماتیک هواشناسی نطنز در این زمینه ضمن تشریح تفاوت‌های روش‌های سنتی و مدرن جمع‌آوری، پردازش و انتشار اطلاعات هواشناسی اظهار کرد: پیش‌ از این اطلاعات هواشناسی در فواصل زمانی یک ساعت ثبت می‌شد، اما با استقرار طرح توسعه هواشناسی کاربردی با نام اختصاری تهک، اطلاعات در فواصل زمانی یک‌ دقیقه‌ای ثبت و پردازش می‌شود.

وی افزود: طرح تهک، خطای انسانی را کم و فرآوری داده را با استفاده از دستگاه‌های تمام دیجیتال ممکن و دسترسی به آن را برای همه اقشار جامعه میسر می‌کند.

سرپرست اداره توسعه مدیریت و منابع هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: اطلاعات پردازش‌شده در این سیستم هواشناسی به بیانی قابل‌ فهم و با هدف استفاده کاربردی در اختیار کاربر نهایی آن‌ها قرار می‌گیرد و حتی بعد از یک ساعت در سایت‌های جهانی قابل‌ مشاهده است.

وی با بیان این‌که مبلغ 400 میلیون ریال برای راه‌اندازی این پروژه هزینه شده است، ابراز کرد: هم‌اکنون کل این مبلغ را تعهد به پرداخت هستیم که امید داریم در شورای برنامه‌ریزی شهرستان توجه ویژه‌ای برای اختصاص بودجه به آن شود.

اسدی همچنین به‌ ضرورت راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی اتوماتیک در ابیانه اشاره و بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی حضور گردشگران در این روستای تاریخی راه‌اندازی ایستگاه به‌ منظور پیش‌بینی و تعیین دما ضروری است.

وی در پایان ابراز کرد: برای توسعه زیرساخت ارتباطی این پروژه نیز قراردادی با شرکت ملی مخابرات استان و شهرستان نطنز منعقد شد و تأسیسات مرتبط با فیبر نوری برای ایستگاه‌های هواشناسی ایجاد شد.

گفتنی است با حضور نماینده مردم شهرستان نطنز در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسؤولان اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان ایستگاه تمام‌اتوماتیک هواشناسی نطنز افتتاح شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.