فعالان حامی حقوق بشر برای برگزاری تظاهرات در لندن همزمان با سفر محمد بن سلمان به انگلیس برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اینترنشنال بیزنس تایمز در مقاله‌ای نوشت: ولیعهد (به‌اصطلاح) اصلاح‌طلب عربستان سعودی پیشنهاد کرده است که در ۸ مارس (۱۷ اسفند) به انگلیس سفر کند. تاکنون وزارت امور خارجه انگلیس این سفر را تأیید نکرده است. از سوی دیگر، پلیس شهر لندن برنامه سفر بن سلمان را به اطلاع گروه «عملیات علیه تجارت تسلیحات» رسانده است تا این گروه بتواند پیشاپیش برنامه تظاهرات خود را علیه این سفر تنظیم کند.

این گروه، دولت انگلیس را متهم کرده است که از سال ۲۰۱۵، که بمباران یمن با جنگنده‌های سعودی آغاز شد، تاکنون، اجازه‌ فروش بیش از ۴/۶ میلیارد پوند تسلیحات انگلیسی را به عربستان سعودی داده است. این گروه از ترزا می، نخست وزیر انگلیس خواسته است که دعوتنامه‌ سفر بن سلمان را به انگلیس پس بگیرد. طوماری در پارلمان انگلیس برای لغو سفر بن سلمان به این کشور تنظیم شده است که تاکنون هزاران تن آن را امضا کرده‌اند.  

اندرو اسمیت از گروه «عملیات علیه تجارت تسلیحات» گفت: «معاون (ولیعهد) عربستان سعودی یکی از سران ارشد رژیمی است که یکی از بدترین سوابق نقض حقوق بشر را در جهان داراست. او (محمد بن سلمان) مسئولیت نظارت بر بمباران ویرانگر یمن را برعهده داشته است که منجر به کشته شدن (شهادت) هزاران تن از مردم یمن و ایجاد فاجعه عظیم انسانی در این کشور شده است.» 

لیلی چمبرلین، سخنگوی مؤسسه بحرین برای حقوق و دموکراسی گفت: «ترزا می‌ به تجارت و فروش تسلیحات به عربستان سعودی، بیش از نجات جان‌ مردم غیرنظامیِ یمن اهمیت می‌دهد. اولویت اصلی برای او تسهیل روند فروش سلاح‌های انگلیسی به عربستان است نه این‌که بخواهد مسائل حقوق بشری مردم بی‌گناه یمن را تضمین کند.» 

لیندزی جرمن، از گروه «ائتلاف برای توقف جنگ» گفت: «رژیم سعودی در بمباران هولناک مردم یمن و ادامه جنگ در این کشور دخیل است. این رژیم، یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر در جهان و دژی مستحکم علیه دموکراسی است.» 

لیندزی جرمن در خاتمه افزود: «همزمانیِ سفر بن سلمان به انگلیس با روز‌های نزدیک به روز بین‌المللی زنان، به مثابه نمک پاشیدن روی زخم میلیون‌ها زن (در انگلیس) است.»

او تأکید کرد: «مطمئن باشید ما در خیابان‌ها برای برگزاری تظاهرات و اعتراضات (علیه محمد بن‌سلمان) حضور خواهیم یافت.»

انتهای پیام/

برنامه‌ریزی تظاهرات گسترده علیه سفر بن سلمان به انگلیس

برچسب ها: عربستان ، انگلیس ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار