فلاح زاده: نتایج ایران در جام ملت های آسیا نشان دهنده اقتدار و صلابت فوتسال ما است

سرمربی ایرانی تیم فوتسال واموس اندونزی گفت: نتایج تیم ملی در مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا نشان دهنده اقتدار و صلابت فوتسال ایران است.

رضا فلاح زاده در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره ارزیابی اش از عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا چین تایپه گفت:: هیچ تیمی در این مسابقات بدون برنامه و دست خالی حاضر نشده است و نمی توان تیمی را در این مسابقات قوی یا ضعیف نامید. صعود مقتدرانه تیم ملی ما نشان دهنده صلابت و اقتدار فوتسال ایران در آسیا است و باید خدا را شاکر باشیم. امیدوارم با یک استرات‍‍ژی و تاکتیک خوب کادرفنی و بازیکنان باتجربه ای که در اختیار داریم  تایلند را شکست دهیم و برای کسب یک قهرمانی دیگر آماده شویم.

زلزله و مشکل تغذیه ضمن تحلیل قوای جسمانی، تمرکز بازیکنان تیم ملی فوتسال را هم از بین می برد

او ادامه داد: باید به 2مشکل بزرگ این تیم در رقابت های قهرمانی آسیا اشاره کنم. اولی مشکل تغذیه بازیکنان است که می دانم از این لحاظ مشکل دارند. اگر وضعیت تیم ملی عراق، همگروه ایران را دنبال کنید، متوجه می شوید که مسئولان این تیم از 2 هفته پیش آشپز خود را به تایوان فرستاده اند. امیدوارم فدراسیون خیلی زود به فکر رفع این مشکل بیفتد تا بازیکنان از لحاظ جسمانی با ضعف مواجه نشوند چراکه در صورت تداوم این روند بدن ملی پوشان کشورمان به مرور زمان تحلیل می رود.

او ادامه داد: بحث دوم، زلزله و بی خوابی شبانه بازیکنان است که گریبان تیم را گرفته است و دعا می کنم تمام اعضای تیم ملی در سلامتی باشند و روی بازی با تایلند و ادامه رقابت ها تمرکز کنند.

 

جوان های تیم ملی هم تاثیرگذار هستند

سرمربی واموس اندونزی درباره جوان گرایی انجام شده در تیم ملی فوتسال ایران گفت: نفراتی که محمد ناظم الشریعه انتخاب کرده است از بهترین بازیکنان فوتسال ایران هستند. فوتسال ایران همیشه 2 تیم ملی با اختلاف فنی بسیار کم در اختیار دارد که نفرات تیم رزور به راحتی می توانند به تیم اصلی کمک کنند. بازیکنانی هم که اکنون جایی در فهرست تیم ملی ندارند با نفرات اصلی اختلاف خاصی ندارند. بازیکنانی مانند ابوالقاسم عروجی، محمد شجری، سعید احمد عباسی، مسلم اولاد قباد و علیرضا رفیعی هم می توانند در کنار چهره های باتجربه تیم ملی مثمرثمر باشند و آینده فوتسال ایران را رقم بزنند.

تایلند تیم فوق العاده تاکتیک پذیری است اما با شکست این تیم به سکوی قهرمانی نزدیک می شویم

فلاح زاده درمورد اینکه با توجه به فعالیتش در فوتسال جنوب شرق آسیا چه شناختی از تایلند دارد، اظهار کرد: تایلند در کنار ژاپن همیشه جزء تیم های خوب آسیا است اما ما هم ایران هستیم. در آخرین بازی ای که مقابل تایلند داشتیم، بسیار خوب بازی کردیم و مقتدرانه این تیم را شکست دادیم. در آن دیدار ملی پوشان کشورمان اجازه ندادند حریف تاکتیکی را پیاده کند اما تایلند در رقابت های این دوره قهرمانی آسیا نشان داد بازی به بازی بهتر می شود. این تیم 6، 7 بازیکن بسیار خوب دارد و فوق العاده تاکتیک پذیر است. مردم و بازیکنان تیم ملی باید بازی های مقدماتی را فراموش کنند چراکه دیدار با تایلند یک فینال دشوار برای ما است اما امیدوارم با تدابیر کادرفنی و تجربه بالای بازیکنان این تیم را هم شکست می دهیم و خومان را به سکوی قهرمانی نزدیک تر می کنیم.

تیم های آسیایی با وجود امکانات فراوان حسرت فوتسال ایران را می خورند

سرمربی سابق تیم فوتسال مقاومت البرز درباره مشکلات مالی تیم های لیگ برتر فوتسال که منجر به کناره گیری تیمی مانند تاسیسات دریایی از این رقابت ها شده است، گفت: این موضوع واقعا برای فوتسال ایران فاجعه است. با توجه به مسئولیتی که علی کفاشیان در فوتسال آسیا دارد، کاملا در جریان است که سایر کشورهای قاره تا چه اندازه از لحاظ سخت افزاری از ما جلوتر هستند. باوجود این امکانات تیم های آسیایی در حسرت فوتسال ایران و لیگ برتر ما هستند. متولی رفع این مشکلات فدراسیون فوتبال است و از دست هیچکس جز مسئولان فدراسیون کمکی برنمی آید. در همین اندونزی که وسعت زیادی دارد و تمام سفرها با هواپیما انجام می شود، بخش اعظمی از هزینه سفر تیم های فوتسال را فدراسیون این کشور پرداخت می کند. فدراسیون این کشور با یک شرکت تولید کننده آب معدنی به توافق رسیده و پولی که از این شرکت می گیرد به باشگاه ها تزریق می کند.

کناره گیری تیمی مانند تاسیسات دریایی به دلیل مشکلات مالی از لیگ فوتسال فاجعه است

فلاح زاده عنوان کرد: اینکه تیم ریشه دار تاسیسات دریایی به دلیل مشکلات مالی در لیگ برتر فوتسال تیمداری نکند، یک فاجعه است و بهتر است فدراسیون فوتبال مشکلات باشگاه ها را رفع کند چراکه فوتسال یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین رشته ها برای جوانان ایرانی است. امیدوارم استعدادها در لیگ پرورش یابند و از این رقابت ها به تیم ملی برسند. در این صورت فوتسال ایران می تواند به عرض اندام خود در سطح اول فوتسال جهان هم تداوم دهد.

واموس صدرنشین لیگ فوتسال اندونزی است

او درباره وضعیت تیم واموس در لیگ برتر فوتسال اندونزی گفت: این رقابت ها در 2 گروه برگزار می شود که تیم ما در گروه خودش صدرنشین است. نسبت به سال گذشته یک بازیکن هلندی و همچنین علی عابدین، بازیکن ایرانی خود را از دست دادیم که امیدوارم بتوانیم برای مرحله پلی آف لیگ اندونزی عابدین را به تیممان اضافه کنیم. یکی از ملی پوشان اندونزیایی هم از جمع بازیکنانم جدا شد. هرچند واموس نسبت به فصل گذشته ضعیف تر شده است اما خداراشکر می کنم با تمرینات خوبی که انجام داده ایم صدرنشین گروهمان هستیم. در مراحل بعدی هم سعی می کنیم به روند موفق خود ادامه دهیم.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار