استاندارخوزستان به تشریح اقدامات صورت گرفته برای احداث جاده ساحلی تا ملاثانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  غلامرضا شریعتی، استاندارخوزستان گفت: سال گذشته جلسه بررسی نحوه احداث جاده ساحلی تا ملاثانی را برگزار کردیم و اعلام کردیم که برای احداث این بلوار در قسمت اهواز 50 درصد، در ملاثانی، ویس و شیبان نیز 70 درصد اعتبارات آن را تأمین می‌کنیم.

وی بیان داشت: کار احداث بلوار ساحلی در ابتدا با گره‌هایی مواجه شد که در ماه‌های گذشته به این پروژه سرعت بخشیده شد. خوشبختانه مدیریت واحد و یکپارچه ای در اهواز و خوزستان در حال شکل‌گیری و مدیریت‌های بخشی درحال کنار رفتن است زیرا بخشی نگری نتیجه ای برای مردم نخواهد داشت.

استاندار خوزستان عنوان کرد: این مسئله که شرکت نفت احساس کند که این زمین متعلق به خودش است و اگر تحویل دهد از سرمایه‌های آن کم شده و بخواهد در مقابل آن مقاومت کند، نارضایتی مردم را درپی دارد. این فرهنگ را جا بیندازیم که این استان جز با تلاش و همکاری خودمان پیشرفت نخواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از شاخص‌های توسعه در شهرها و کلانشهرها، گسترش حمل‌ونقل عمومی است، گفت: در این زمینه شهروندان باید با حداقل زمان و انرژی در شهر تردد کنند تا رفاه بیشتری داشته باشند، آلودگی هوا کاهش یابد و وضعیت محیط زیست نیز بهبود یابد.

شریعتی بیان کرد: این مرحله 26 اتوبوس از 52 اتوبوس خریداری شده تحویل گرفته شد و بقیه اتوبوس‌ها نیز به زودی به بهره برداری میرسد اما تا تأمین هزار دستگاه اتوبوس مورد نیاز برای اهواز، فاصله داریم.

وی گفت: علاوه بر اهواز برای خریداری 12 دستگاه اتوبوس و 10 دستگاه مینی‌بوس برای آبادان، 5 دستگاه اتوبوس برای ماهشهر، 3 دستگاه اتوبوس و 6 مینی‌بوس برای بندر امام، و 15 دستگاه اتوبوس برای دزفول، و در مجموع 87 دستگاه اتوبوس و 20 دستگاه مینی‌بوس برای خوزستان در سال گذشته رایزنی کردیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه به زودی پل فولاد به صورت نمادین افتتاح می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته با صنایع فولاد تفاهم شد که 5/7 میلیارد تومان را آن ها و مابقی را شهرداری بپردازند.

انتهای پیام/م

مدیریت یکپارچه شهری در اهواز در حال شکل‌گیری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.